Kanun H�km�nde Kararnameler
A�LE VE SOSYAL POL�T�KALAR BAKANLI�ININ TE�K�LAT VE G�REVLER� HAKKINDA KANUN H�KM�NDE KARARNAME(1)
Kanun H�k. Kar. nin Tarihi : 3/6/2011, No : 633 Yetki Kanununun Tarihi : 6/4/2011, No : 6223 Yay�mland��� R.G. Tarihi : 8/6/2011, No : 27958 M�k. Yay�mland��� D�stur : Tertip : 5 Cilt : 50
B�R�NC� B�L�M Ama�, Kapsam ve G�revler Ama� ve kapsam MADDE 1-(1) Bu Kanun H�km�nde Kararnamenin amac�, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanl���n�n kurulu�, g�rev, yetki ve sorumluluklar�n� d�zenlemektir. G�revler MADDE 2- (1)Aile ve Sosyal Politikalar Bakanl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Sosyal hizmetler ve yard�mlara ili�kin ulusal d�zeyde politika ve stratejiler geli�tirmek, uygulamak, uygulanmas�n� izlemek ve ortaya ��kan yeni hizmet modellerine g�re g�ncelleyerek geli�tirmek. b) Sosyal ve k�lt�rel dokudaki a��nmalara kar�� aile yap�s�n�n ve de�erlerinin korunarak gelecek nesillere sa�l�kl� bi�imde aktar�lmas�n� sa�lamak �zere; ulusal politika ve stratejilerin belirlenmesini koordine etmek, aile b�t�nl���n�n korunmas� ve aile refah�n�n art�r�lmas�na y�nelik sosyal hizmet ve yard�m faaliyetlerini y�r�tmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kurulu�lar� ile g�n�ll� kurulu�lar aras�nda i�birli�i ve koordinasyonu sa�lamak. c) �ocuklar�n her t�rl� ihmal ve istismardan korunarak sa�l�kl� geli�imini temin etmek �zere; ulusal politika ve stratejilerin belirlenmesini koordine etmek, �ocuklara y�nelik sosyal hizmet ve yard�m faaliyetlerini y�r�tmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kurulu�lar� ile g�n�ll� kurulu�lar aras�nda i�birli�i ve koordinasyonu sa�lamak. �) Kad�nlara kar�� ayr�mc�l��� �nlemek, kad�n�n insan haklar�n� korumak ve geli�tirmek, kad�nlar�n toplumsal hayat�n t�m alanlar�nda hak, f�rsat ve imk�nlardan e�it bi�imde yararlanmalar�n� sa�lamak �zere; ulusal politika ve stratejilerin belirlenmesini koordine etmek, kad�nlara y�nelik sosyal hizmet ve yard�m faaliyetlerini y�r�tmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kurulu�lar� ile g�n�ll� kurulu�lar aras�nda i�birli�i ve koordinasyonu sa�lamak.
__________________________ (1) 27/9/1984 tarihli ve 3046 say�l� Kanuna 3/6/2011 tarihli ve 643 say�l� KHK�n�n 6 nc� Maddesi ile eklenen Ge�ici 6 nc� Maddesi ile bu KHK�n�n 12/6/2011 tarihinde yap�lacak milletvekili genel se�iminden sonra kurulacak ilk Bakanlar Kurulu �yelerinin atand��� tarihten itibaren uygulanaca�� h�k�m alt�na al�nm��t�r.
d) Engellilerin ve ya�l�lar�n her t�rl� engel, ihmal ve d��lanmaya kar�� toplumsal hayata ayr�mc�l��a u�ramadan ve etkin bi�imde kat�lmalar�n� sa�lamak �zere; ulusal politika ve stratejilerin belirlenmesini koordine etmek, engellilere ve ya�l�lara y�nelik sosyal hizmet ve yard�m faaliyetlerini y�r�tmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kurulu�lar� ile g�n�ll� kurulu�lar aras�nda i�birli�i ve koordinasyonu sa�lamak. (1) e) �ehitlerimizin hat�ralar�n�n ya�at�lmas�, �ehit yak�nlar� ile gazilerin her t�rl� ma�duriyet ve mahrumiyetten korunmas� amac�yla; ulusal politika ve stratejilerin belirlenmesini koordine etmek, �ehit yak�nlar� ile gazilere y�nelik sosyal hizmet ve yard�m faaliyetlerini y�r�tmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kurulu�lar� ile g�n�ll� kurulu�lar aras�nda i�birli�i ve koordinasyonu sa�lamak. f) Toplumun sosyal yard�m ve korumaya ihtiya� duyan kesimlerine y�nelik yard�m faaliyetlerini d�zenli ve etkin bi�imde y�r�tmek; yoksullukla m�cadeleye ili�kin ulusal politika ve stratejilerin belirlenmesini koordine etmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kurulu�lar� ile g�n�ll� kurulu�lar aras�nda i�birli�i ve koordinasyonu sa�lamak. g) �ncelikle �ocu�un aile i�inde yeti�tirilmesi ve
desteklenmesi amac�yla aileyi �) Ailenin b�t�nl���n� korumak, par�alanm�� ailelerin korunmaya, yard�ma ve bak�ma muhta� fertleriyle �ocuklar�na her t�rl� madd�, manev� ve sosyal destek sa�lamak; bu ama�la gerekli planlamalar� yapmak, e�itim faaliyetlerinde bulunmak. h) Kamu kurum ve kurulu�lar�, g�n�ll� kurulu�lar ile
ger�ek ve t�zel ki�iler taraf�ndan �) Kamu kurum ve kurulu�lar�, g�n�ll� kurulu�lar ile ger�ek ve t�zel ki�iler taraf�ndan y�r�t�len sosyal hizmet ve yard�m faaliyetlerinin, belirlenen ilke, us�l ve standartlar �er�evesinde denetimini yapmak. i) Sosyal hizmet ve yard�m faaliyetleriyle
bunlardan yararlananlara ili�kin bilgileri j) Sosyal hizmetler ve yard�mlar alan�ndaki uluslararas� geli�meleri ve faaliyetleri izlemek, bunlara katk� vermek ve y�r�t�lecek �al��malarda yararlanmak �zere de�erlendirmek, bu alanda taraf oldu�umuz uluslararas� s�zle�me ve anla�malar�n ulusal d�zeyde uygulanmas�n� sa�lamak. k) Mevzuatla Bakanl��a verilen di�er g�rev ve hizmetleri yapmak.
����������������� (1) 25/4/2013 tarihli ve 6462 say�l� Kanunun 1 inci maddesiyle, bu bentte yer alan ��z�rl�lerin� ve ��z�rl�lere� ibareleri s�ras�yla �Engellilerin� ve �engellilere��eklinde de�i�tirilmi�tir. (2) 25/4/2013 tarihli ve 6462 say�l� Kanunun 1 inci maddesiyle, bu bentte yer alan ��z�rl�� ibaresi �engelli��eklinde de�i�tirilmi�tir.
�K�NC� B�L�M Bakanl�k Te�kilat� Te�kilat MADDE 3- (1) Bakanl�k, merkez ve ta�ra te�kilat�ndan olu�ur. (2) Bakanl�k merkez te�kilat� ekli (I) say�l� cetvelde g�sterilmi�tir. Bakan MADDE 4- (1) Bakanl���n en �st amiri olan Bakan, Bakanl�k icraat�ndan ve emri alt�ndakilerin faaliyet ve i�lemlerinden Ba�bakana kar�� sorumlu olup a�a��daki g�rev, yetki ve sorumluluklara sahiptir: a) Bakanl���, Anayasaya, kanunlara, h�k�met program�na ve Bakanlar Kurulunca belirlenen politika ve stratejilere uygun olarak y�netmek. b) Bakanl���n g�rev alan�na giren hususlarda politika ve stratejiler geli�tirmek, bunlara uygun olarak y�ll�k ama� ve hedefler olu�turmak, performans �l��tleri belirlemek, Bakanl�k b�t�esini haz�rlamak, gerekli kanun� ve idar� d�zenleme �al��malar�n� yapmak, belirlenen stratejiler, ama�lar ve performans �l��tleri do�rultusunda uygulamay� koordine etmek, izlemek ve de�erlendirmek. c) Bakanl�k faaliyetlerini ve i�lemlerini denetlemek, y�netim sistemlerini g�zden ge�irmek, te�kilat yap�s� ve y�netim s�re�lerinin etkilili�ini g�zetmek ve y�netimin geli�tirilmesini sa�lamak. �) Faaliyet alan�na giren konularda di�er bakanl�klar ile kamu kurum ve kurulu�lar� aras�nda i�birli�i ve koordinasyonu sa�lamak. M�ste�ar ve M�ste�ar Yard�mc�lar� MADDE 5- (1) M�ste�ar, Bakandan sonra gelen en �st d�zey kamu g�revlisi olup Bakanl�k hizmetlerini, Bakan ad�na ve onun emir ve y�nlendirmesi do�rultusunda, mevzuat h�k�mlerine, Bakanl���n ama� ve politikalar�na, stratejik plan�na uygun olarak d�zenler ve y�r�t�r. Bu ama�la, Bakanl�k birimlerine gereken emirleri verir, bunlar�n uygulanmas�n� g�zetir ve sa�lar. M�ste�ar, bu hizmetlerin y�r�t�lmesinden Bakana kar�� sorumludur. (2) M�ste�ara yard�mc� olmak �zere �� M�ste�ar Yard�mc�s� g�revlendirilebilir.
���NC� B�L�M Hizmet Birimleri Hizmet birimleri (1) MADDE 6- (1)Bakanl���n hizmet birimleri �unlard�r: a) Aile ve Toplum Hizmetleri Genel M�d�rl���. b) �ocuk Hizmetleri Genel M�d�rl���. c) Kad�n�n Stat�s� Genel M�d�rl���. �) Engelli ve Ya�l� Hizmetleri Genel M�d�rl���. (2) _________ (1) 11/10/2011 tarihli ve 662 say�l� KHK�nin 1 inci maddesiyle bu maddenin birinci f�kras�na (g) bendinden sonra gelmek �zere (�) ve (h) bentleri eklenmi� ve sonraki bentler buna g�re tesels�l ettirilmi�tir. (2) 25/4/2013 tarihli ve 6462 say�l� Kanunun 1 inci maddesiyle, bu bentte yer alan ��z�rl�� ibaresi �Engelli� �eklinde de�i�tirilmi�tir.
d) Sosyal Yard�mlar Genel M�d�rl���. e) Denetim Hizmetleri Ba�kanl���. f) Strateji Geli�tirme Ba�kanl���. g) �ehit Yak�nlar� ve Gaziler Dairesi Ba�kanl���. �) (Ek: 11/10/2011-KHK-662/1 md.) Avrupa Birli�i ve D�� �li�kiler Dairesi Ba�kanl���. h) (Ek: 11/10/2011-KHK-662/1 md.) E�itim ve Yay�n Dairesi Ba�kanl���. �) Hukuk M��avirli�i. i) Bilgi ��lem Dairesi Ba�kanl���. k) Destek Hizmetleri Dairesi Ba�kanl���. Aile ve Toplum Hizmetleri Genel M�d�rl��� MADDE 7- (1) Aile ve Toplum Hizmetleri Genel M�d�rl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Bakanl���n aile ve topluma y�nelik koruyucu,
�nleyici, e�itici, geli�tirici, rehberlik b) Aile yap�s�n�n ve de�erlerinin korunmas�, g��lendirilmesi ve ailenin sosyal refah�n�n art�r�lmas� i�in ulusal politika ve stratejilerin belirlenmesi �al��malar�n� koordine etmek, belirlenen politika ve stratejileri uygulamak, uygulanmas�n� izlemek ve de�erlendirmek. c) Kamu kurum ve kurulu�lar�, g�n�ll� kurulu�lar ile ger�ek ve t�zel ki�ilerce aile ve topluma y�nelik y�r�t�len sosyal hizmetlere ili�kin ilke, us�l ve standartlar� belirlemek ve bunlara uyulmas�n� sa�lamak. �) Aile yap�s�n� ve de�erlerini tehdit eden sorunlar� ve bu sorunlara yol a�an fakt�rleri tespit etmek, bu sorunlara kar�� toplumsal duyarl�l��� geli�tirici faaliyet ve projeler y�r�tmek, ��z�m �nerileri geli�tirmek, bu konularda e�itim programlar� haz�rlamak ve uygulamak. d) Aile i�i �iddet ve istismar, t�re cinayetleri,
intihar ve benzeri sorunlar� nedenleri ve sonu�lar� bak�m�ndan
incelemek, ara�t�rmak, bunlar�n �nlenmesine ve sorunlar�n ��z�m�ne
y�nelik, e) Ailelerin huzur ve mutlulu�unu tehdit
eden k�t� al��kanl�k ve ba��ml�l�k f) Ailelerin madd� refah�n�n geli�tirilmesine y�nelik
�al��malar yapmak, bu konuda g) Ailedeki yap�sal de�i�imleri, nedenleri ve
sonu�lar� bak�m�ndan ara�t�rmak, _________ (1) 11/10/2011 tarihli ve 662 say�l� KHK�nin 2 nci maddesiyle bu bentte yer alan �t�re cinayetleri gibi sorunlar�� ibaresi �t�re cinayetleri, intihar ve benzeri sorunlar�� �eklinde de�i�tirilmi�tir.
�) N�fus yap�s�ndaki de�i�imlerin aile yap�s� �zerindeki etkilerini izlemek, sorun alanlar�n� tespit etmek ve bu konuda ulusal bir politikan�n geli�tirilmesine yard�mc� olmak. h) Ailenin ve aileyi olu�turan bireylerin
kar��la�t�klar� sorunlara ili�kin kamuoyundaki �) Yurt d���nda ya�ayan T�rk ailelerinin sorunlar�n� ara�t�rmak ve ilgili kamu kurum ve kurulu�lar� ile i�birli�i i�inde ��z�m �nerileri geli�tirmek ve uygulamak. i) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. �ocuk Hizmetleri Genel M�d�rl��� MADDE 8- (1) �ocuk Hizmetleri Genel M�d�rl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Bakanl���n �ocuklara y�nelik koruyucu, �nleyici, e�itici, geli�tirici, rehberlik ve rehabilite edici sosyal hizmet faaliyetlerini y�r�tmek ve koordine etmek. b) �ocuklara y�nelik sosyal hizmetler konusunda politika ve stratejiler belirlenmesine ili�kin �al��malar� koordine etmek, belirlenen politika ve stratejileri uygulamak, uygulanmas�n� izlemek ve de�erlendirmek. c) Kamu kurum ve kurulu�lar�, g�n�ll� kurulu�lar ile ger�ek ve t�zel ki�ilerce �ocuklara y�nelik y�r�t�len sosyal hizmetlere ili�kin ilke, us�l ve standartlar� belirlemek ve bunlara uyulmas�n� sa�lamak. �) �ocuklar�n her t�rl� ihmal ve istismardan korunmas� ve sa�l�kl� geli�imi i�in gerekli �nleyici ve telafi edici mekanizmalar� olu�turmak ve uygulamaya koymak. d) Ge�ici ya da s�rekli olarak aile ortam�ndan mahrum kalan veya y�ksek yarar� ailesinin yan�nda bulunmamay� gerektiren �ocuklara, �zel bak�m ve koruma hizmeti sunmak. e) �zel surette korunmas� gereken �ocuklara y�nelik hizmetleri, habersiz denetimleri de kapsayacak �ekilde yerinde denetlemek, tespit edilen aksakl�klara ve yetersizliklere kar�� gerekli �nlemleri ivedilikle almak. f) �zel surette korunmas� gereken �ocuklara en nitelikli hizmetin verilebilmesini teminen, fiziki altyap�, nitelikli personel yeti�tirilmesi ve istihdam� gibi hususlarda her t�rl� �nlemi almak. g) �zel surette korunmas� gereken �ocuklar�n
ilgili mevzuat uyar�nca i�e �) �zel surette korunmas� gereken �ocuklara y�nelik hizmetler konusunda kamu kurum ve kurulu�lar�yla g�n�ll� kurulu�lar aras�nda i�birli�i ve koordinasyonu sa�lamak, bu alandaki g�n�ll� giri�imleri te�vik edici mekanizmalar� geli�tirmek ve uygulamak. h) �zel surette korunmas� gereken �ocuklar
sorununda toplumsal duyarl�l��� ve �) Evlat edindirme ve koruyucu aile hizmetlerini koordine etmek. i) 5395 say�l� �ocuk Koruma Kanununda
belirlenen tedbirleri y�r�tmek ve j) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak.
Kad�n�n Stat�s� Genel M�d�rl��� MADDE 9- (1) Kad�n�n Stat�s� Genel M�d�rl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Bakanl���n kad�nlara y�nelik koruyucu, �nleyici, e�itici, geli�tirici, rehberlik ve rehabilite edici sosyal hizmet faaliyetlerini y�r�tmek ve koordine etmek. b) Kad�na kar�� ayr�mc�l���n �nlenmesi, kad�n�n insan haklar�n�n ve toplumsal stat�s�n�n korunmas� ve geli�tirilmesi, kad�n�n toplumsal hayat�n t�m alanlar�nda etkin h�le getirilmesine y�nelik ulusal politika ve stratejilerin belirlenmesi �al��malar�n� koordine etmek, belirlenen politika ve stratejileri uygulamak, uygulanmas�n� izlemek ve de�erlendirmek. c) Kamu kurum ve kurulu�lar�, g�n�ll� kurulu�lar ile ger�ek ve t�zel ki�ilerce kad�nlara y�nelik y�r�t�len sosyal hizmetlere ili�kin ilke, us�l ve standartlar� belirlemek ve bunlara uyulmas�n� sa�lamak. �) Kad�na kar�� her t�rl� ayr�mc�l��� �nlemek ve kad�n�n insan haklar�n� geli�tirmek amac�yla faaliyet ve projeler y�r�tmek, bu alanda yap�lan �al��malara destek vermek. d) Kad�n�n insan haklar� konusunda kamuoyunu bilgilendirmek ve ayd�nlatmak suretiyle toplumsal bilin�lenmeyi geli�tirmek. e) Kad�na y�nelik her t�rl� �iddet, t�re ve namus cinayetleri, taciz ve istismar�n �nlenmesi i�in �al��malarda bulunmak, kad�n�n aile ve sosyal ya�amdan kaynaklanan sorunlar�n�n ��z�m�ne destek olu�turmak.(1) f) Sa�l�k, e�itim, k�lt�r, �al��ma ve sosyal g�venlik ba�ta olmak �zere b�t�n alanlarda kad�nlar�n ilerlemesini sa�lay�c� ve karar mekanizmalar�na kat�l�m�n� art�r�c� �al��malarda bulunmak. g) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. Engelli ve Ya�l� Hizmetleri Genel M�d�rl��� (2) MADDE 10- (1) Engelli ve Ya�l� Hizmetleri Genel M�d�rl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Bakanl���n engellilere ve ya�l�lara y�nelik
koruyucu, �nleyici, e�itici, geli�tirici, b) Engellili�in �nlenmesi ile engellilerin e�itimi,
istihdam�, rehabilitasyonu, c) Engellilerin sorunlar�n� ve ��z�m yollar�n� ara�t�rmak, bu konuda uygulaman�n geli�tirilmesine y�nelik �neri ve programlar haz�rlamak ve uygulamak. �) Engellilerle ilgili konularda inceleme ve ara�t�rmalar yapmak, projeler haz�rlamak ve uygulamak. _________ (1) 11/10/2011 tarihli ve 662 say�l� KHK�nin 2 nci maddesiyle bu bentte yer alan �her t�rl� �iddet,� ibaresinden sonra gelmek �zere �t�re ve namus cinayetleri,� ibaresi eklenmi�tir. (2) 25/4/2013 tarihli ve 6462 say�l� Kanunun 1 inci maddesiyle, bu maddenin ba�l���nda ve birinci f�kras�nda yer alan ��z�rl�� ibareleri �Engelli�, ayn� f�kran�n (a) bendinde yer alan ��z�rl�lere� ibaresi �engellilere�, (b) bendinde yer alan ��z�rl�l���n� ve ��z�rl�lerin� ibareleri s�ras�yla �Engellili�in� ve �engellilerin�, (c) bendinde yer alan ��z�rl�lerin� ibaresi �Engellilerin�, (�) bendinde yer alan ��z�rl�lerle� ibaresi �Engellilerle��eklinde de�i�tirilmi�tir. 985
d) M�nhas�ran engellilere tan�nan haklar ve sunulan hizmetlerden yararlanmada kullan�lmak �zere haz�rlanan engelli kimlik kartlar�na ili�kin i�leri y�r�tmek. (1) e) Ya�l�lara y�nelik sosyal hizmetlere ili�kin olarak ulusal d�zeyde politika ve stratejilerin belirlenmesi �al��malar�n� koordine etmek, belirlenen politika ve stratejileri uygulamak, uygulanmas�n� izlemek ve de�erlendirmek. f) Ya�l�lara sunulan sosyal hizmet modellerini geli�tirmek. g) Ya�l�lar�n ve bak�ma muhta� engellilerin,
ya�amlar�n� evlerinden ve sosyal �) Ya�l�lar�n toplumla b�t�nle�mesine, stat� ve rollerinin yeniden kazan�m�na, i�levlerinin art�r�lmas�na, bo� zamanlar�n�n etkili bir bi�imde de�erlendirilmesine ili�kin mekanizmalar olu�turmak. h) Kamu kurum ve kurulu�lar�, g�n�ll�
kurulu�lar ile ger�ek ve t�zel ki�ilerce �) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. Sosyal Yard�mlar Genel M�d�rl��� MADDE 11- (1) Sosyal Yard�mlar Genel M�d�rl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Yoksullukla m�cadele ve sosyal yard�mlar alan�nda ulusal d�zeyde uygulanacak politika ve stratejilerin olu�turulmas� �al��malar�n� koordine etmek, belirlenen politika ve stratejileri uygulamak, uygulanmas�n� izlemek ve de�erlendirmek. b) 3294 say�l� Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��may� Te�vik Kanununun ama�lar�n� ger�ekle�tirmek ve uygulanmas�n� sa�lamak i�in gerekli idar� ve mal� tedbirleri almak. c) Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��may� Te�vik Fonunun gelirlerini zaman�nda toplamak, toplanan gelirlerin yerinde, zaman�nda ve ihtiya�lara g�re kullan�lmas�n� sa�lamak. �) 3294 say�l� Kanun h�k�mlerine g�re kurulan vak�flar�n harcamalar�n�, i� ve i�lemlerini ara�t�rmak, incelemek, izlemek ve denetlemek, g�r�len aksakl�klarla ilgili gerekli tedbirleri almak, vak�flar�n �al��ma us�l ve esaslar� ile sosyal yard�m programlar�n�n �l��tlerini belirlemek. d) Mevzuatta kamu kaynaklar�yla yard�m yap�lmas� �ng�r�len ki�ilere ayl�k, tazminat, �cret, yard�m veya ba�ka bir ad alt�nda yap�lacak her t�rl� sosyal yard�m�n �denmesi ve an�lan yard�m ve �demelerin veri taban�na i�lenerek izlenmesi ile ilgili i�leri di�er birimler ve ilgili kamu kurum ve kurulu�lar� ile i�birli�i i�inde yerine getirmek; di�er kamu kurum ve kurulu�lar� taraf�ndan yap�lmakta olan her t�rl� sosyal yard�m ve �demelerin veri taban�nda izlenmesine ili�kin i�lemleri y�r�tmek. ����������������� (1) 25/4/2013 tarihli ve 6462 say�l� Kanunun 1 inci maddesiyle, 10 uncu maddenin (d) bendinde yer alan ��z�rl�lere� ve ��z�rl�� ibareleri s�ras�yla �engellilere� ve �engelli�, (g) bendinde yer alan ��z�rl�lerin� ibaresi �engellilerin�, (h) bendinde yer alan ��z�rl�lere� ibaresi �engellilere� �eklinde de�i�tirilmi�tir.
e) Yoksullukla m�cadeleye ve Genel M�d�rl���n g�rev alan�na giren di�er konulara ili�kin olarak ara�t�rma ve incelemeler yapmak, proje haz�rlamak ve uygulamak. f) Yoksullukla m�cadele alan�nda uluslararas� geli�me ve uygulamalar� izlemek, de�erlendirmek, �lkemiz a��s�ndan yararl� g�r�len modelleri uygulamaya koymak. g) Sosyal Yard�mlar Bilgi Sistemi ile ilgili i�leri y�r�tmek. �) Sosyal yard�mla�ma ve dayan��ma k�lt�r�n� k�kle�tirici �al��malar yapmak, geni� kitleleri kapsayan yard�m kampanyalar�n� koordine etmek ve desteklemek. h) (Ek: 11/10/2011-KHK-662/2 md.) Sosyal yard�ma hak kazan�lmas�nda ve genel sa�l�k sigortal�l���n�n tespitinde esas al�nacak gelir tespit testlerine ili�kin us�l ve esaslar� belirlemek, bu testleri Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��ma Vak�flar�yla i�birli�i yaparak uygulamak. �) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak.(1) Denetim Hizmetleri Ba�kanl��� MADDE 12- (1) Denetim Hizmetleri Ba�kanl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Sosyal hizmet ve yard�m kurulu�lar�nca sunulan hizmetlerin kontrol ve denetimini ilgili birimlerle i�birli�i i�inde yapmak, sunulan hizmetlerin s�re� ve sonu�lar�n� mevzuata, �nceden belirlenmi� ama� ve hedeflere, performans �l��tlerine ve kalite standartlar�na g�re analiz etmek, kar��la�t�rmak ve �l�mek, kan�tlara dayal� olarak de�erlendirmek, elde edilen sonu�lar� rapor h�line getirerek ilgililere iletmek. b) Bakanl���n denetimi alt�ndaki her t�rl� kurulu�un faaliyet ve i�lemleri ile ilgili olarak Bakanl���n g�rev ve yetkileri �er�evesinde denetim, inceleme ve soru�turmalar yapmak. c) Bakanl���n g�rev alan�na giren konularda
faaliyet g�steren kamu kurum ve �) Sosyal hizmet ve yard�mlar alan�nda faaliyette bulunan veya bulunmak isteyen ki�i, kurum ve kurulu�lar ile g�n�ll� kurulu�lar� te�vik edici mekanizmalar�n olu�turulmas�na yard�mc� olmak ve bu alanda yap�lacak faaliyetlere ve alanda �al��an meslek elemanlar�na rehberlik etmek. d) Sosyal hizmet ve yard�m kurulu�lar�n�n faaliyet ve i�lemlerinde hatalar�n �nlenmesini, y�netim ve kontrol sistemlerinin ge�erli, g�venilir ve tutarl� h�le gelmesini sa�lamak. e) Bu Kanun H�km�nde Kararname kapsam�nda hizmet sunan sosyal hizmet kurulu�lar� ile sosyal hizmetlerden yararlananlara ili�kin olarak ortak veri taban� olu�turulmas�na katk�da bulunmak. f) Kurumun merkez ve ta�ra te�kil�t� ile personelinin idar�, mal� ve hukuk� i�lemleri hakk�nda denetim, inceleme ve soru�turma yapmak.
_________ (1) 11/10/2011 tarihli ve 662 say�l� KHK�nin 2 nci maddesiyle bu maddenin birinci f�kras�na (�) bendinden sonra gelmek �zere (h) bendi eklenmi� ve sonraki bent buna g�re tesels�l ettirilmi�tir.
g) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. (2) Denetime t�bi olan ger�ek ve t�zel ki�iler, gizli dahi olsa b�t�n belge, defter ve bilgileri talep edildi�i takdirde ibraz etmek, para ve para h�km�ndeki evrak� ve ayniyat� ilk talep h�linde g�stermek, say�lmas�na ve incelenmesine yard�mc� olmak zorundad�r. Aile ve Sosyal Politikalar Denet�ileri, g�revleri s�ras�nda kamu kurum ve kurulu�lar� ve kamuya yararl� dernekler ile ger�ek ve t�zel ki�ilerden gerekli yard�m, bilgi, evrak, kay�t ve belgeleri istemeye yetkilidir; bu talebin yerine getirilmesi zorunludur. Strateji Geli�tirme Ba�kanl��� MADDE 13- (1) Strateji Geli�tirme Ba�kanl���n�n g�revleri �unlard�r: a) 5018 say�l� Kamu Mal� Y�netimi ve Kontrol Kanunu,
22/12/2005 tarihli ve 5436 b) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. �ehit Yak�nlar� ve Gaziler Dairesi Ba�kanl��� MADDE 14- (1) �ehit Yak�nlar� ve Gaziler Dairesi Ba�kanl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Bakanl���n �ehit yak�nlar� ve gazilere y�nelik
sosyal hizmet faaliyetlerini y�r�tmek b) �ehit yak�nlar� ve gazilerin haklar�
ile onlara y�nelik yard�m, hizmet ve c) Kamu kurum ve kurulu�lar�, g�n�ll� kurulu�lar ile
ger�ek ve t�zel ki�ilerce �ehit �) �ehit ve gazi �ocuklar�n�n e�itimi konusunda, ilgili kurum ve kurulu�lar ile g�n�ll� kurulu�lar�n da deste�iyle gerekli �al��malar� y�r�tmek. d) �ehit yak�nlar� ve gazilerin ekonomik, sosyal ve k�lt�rel bak�mdan desteklenmesi ve toplumdan kopmamas� amac�yla �al��malar y�r�tmek, bu konuda toplumsal duyarl�l��� g��lendirici faaliyetler yapmak. e) Gazilerin toplumsal hayata adaptasyonu, tedavi ihtiya�lar�n�n kar��lanmas�, istihdam sorunlar�n�n giderilmesi ve sosyal g�venlik haklar�n�n geli�tirilmesi amac�yla �al��malar y�r�tmek. f) �ehit ve gazi yak�nlar� aras�nda ileti�im ve dayan��may� g��lendirmek. g) �ehit yak�nlar� ve gazilere y�nelik yard�m
kampanyalar�na ili�kin us�l ve esaslar� �) �lgili mevzuat� �er�evesinde �ehit ve gazi yak�nlar�n�n �ncelikli istihdam�na y�nelik uygulamalar� koordine etmek. h) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak.
Avrupa Birli�i ve D�� �li�kiler Dairesi Ba�kanl��� MADDE 14/A- (Ek: 11/10/2011-KHK-662/3 md.) (1) Avrupa Birli�i ve D�� �li�kiler Dairesi Ba�kanl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Bakanl���n g�rev ve faaliyet alan�na giren konularda, kalk�nma planlar� ve y�ll�k programlarda �ng�r�len hedefler do�rultusunda, uluslararas� kurum ve kurulu�larla ili�kileri y�r�tmek, koordinasyonu sa�lamak. b) Avrupa Birli�ine y�nelik olarak H�k�met�e belirlenen ama�lar �er�evesinde Bakanl���n g�rev alanlar�na ili�kin k�sa, orta ve uzun vadede uygulanacak politikalar�n saptanmas� i�in gerekli �al��malar� yapmak, bu konularda uygulama ile ilgili gerekli tedbirlerin al�nmas�n� sa�lamak ve �neriler haz�rlamak. c) Bakanl���n Avrupa Birli�i kaynakl� program ve projelerini haz�rlamak, ilgili birimlerle i�birli�i i�inde y�r�tmek ve gerekli koordinasyonu sa�lamak. �) Uluslararas� kurulu�lar nezdinde d�zenlenen seminer ve toplant�lara personelin kat�l�m� konusunda gerekli koordinasyonu sa�lamak. d) Yurtd���nda ya�ayan, �al��an veya yurtd���yla ba�lant�s� olan ki�i ve ailelerin, sosyal, k�lt�rel, ekonomik ve ailevi nedenlerden kaynaklanan sorunlar�na ��z�m bulmak �zere uluslararas� te�kilatlarla i�birli�i yapmak ve uluslararas� vaka �al��malar�n� y�r�tmek. e) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. E�itim ve Yay�n Dairesi Ba�kanl��� MADDE 14/B- (Ek: 11/10/2011-KHK-662/3 md.) (1) E�itim ve Yay�n Dairesi Ba�kanl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Bakanl�k personeli ile Bakanl���n g�rev alan�ndaki hizmetleri yerine getirecek di�er kurum ve kurulu� personelinin yeti�tirilmesi, e�itilmesi ve bilgi d�zeylerinin y�kseltilmesi i�in gerekli programlar� planlamak, geli�tirmek ve uygulamak; hizmet i�i e�itim programlar� haz�rlamak ve y�r�t�lmesini sa�lamak. b) Bakanl���n g�rev alan�na ili�kin konularda kamuoyuna y�nelik e�itici, ayd�nlat�c� ve bilin�lendirici faaliyetler y�r�tmek, bu konuda ilgili kamu kurum ve kurulu�lar�, sivil toplum kurulu�lar�, �niversiteler ve �zel sekt�rle i�birli�i yapmak. c) Bakanl���n ileti�im stratejisini haz�rlamak, uygulamak ve uygulanmas�n� izleyerek de�erlendirmek. �) Bakanl���n faaliyetlerini, projelerini, sundu�u hizmetleri kamuoyuna duyurmak. d) Bakanl���n g�rev alan�na giren konularda toplumsal dayan��may� g��lendirici kitlesel kampanyalar ve etkinlikler d�zenlemek, te�vik etmek ve katk� sa�lamak. e) Bakanl���n g�rev alan�na giren konularda g�rsel, i�itsel ve yaz�l� dok�manlar�n bas�m ve yay�m�n� yapmak veya yapt�rmak, bu alandaki �al��malar� te�vik etmek ve desteklemek. f) Bakanl���n g�rev alan�yla ilgili her t�rl� bilgi ve belgeyi toplamak, de�erlendirmek, yay�mlamak, film, slayt, foto�raf ve benzeri belgeleri haz�rlamak veya haz�rlatmak, bu konulara ili�kin ar�iv, dok�mantasyon ve k�t�phane hizmetlerini y�r�tmek. g) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak.
Hukuk M��avirli�i MADDE 15- (1) Hukuk M��avirli�inin g�revleri �unlard�r: a) Bakanl���n taraf oldu�u adl� ve idar� davalarda, tahkim yarg�lamas�nda ve icra i�lemlerinde Bakanl��� temsil etmek, dava ve icra i�lemlerini takip etmek, anla�mazl�klar� �nleyici hukuk� tedbirleri zaman�nda almak. b) Bakanl�k hizmetleriyle ilgili olarak di�er kamu kurum ve kurulu�lar� taraf�ndan haz�rlanan mevzuat taslaklar�n�, Bakanl�k birimleri taraf�ndan d�zenlenecek her t�rl� s�zle�me ve �artname taslaklar�n�, Bakanl�k ile ���nc� ki�iler aras�nda ��kan her t�rl� uyu�mazl��a ili�kin i�leri ve Bakanl�k birimlerince sorulacak di�er i�leri inceleyip hukuk� m�talaas�n� bildirmek. c) Bakanl�k�a hizmet sat�n alma yoluyla temsil ettirilecek dava ve icra takiplerini izlemek, koordine etmek ve denetlemek. �) Bakanl���n ama�lar�n� daha iyi ger�ekle�tirmek, mevzuata, plan ve programa uygun �al��malar�n� temin etmek amac�yla gerekli hukuk� teklifleri haz�rlay�p Bakana sunmak. d) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. (2) Birinci f�krada belirtilen her t�rl� dava ve takip i�leri ile di�er g�revler, Bakanl���n Hukuk M��avirleri ile Avukatlar� arac�l���yla yerine getirilir. Gerekli h�llerde dava ve takip i�leri Hazine Avukatlar� arac�l���yla veya ihtiya� duyulmas� h�linde Bakanl�k�a belirlenecek us�l ve esaslar �er�evesinde 4734 say�l� Kamu �hale Kanununun 22 nci maddesinde �ng�r�len do�rudan temin us�l� ile avukatlar veya avukatl�k ortakl�klar� ile yap�lacak avukatl�k s�zle�meleri yoluyla y�r�t�l�r. (3) Davalarda temsil yetkisi bulunan Hukuk M��avirleri ve Avukatlar�n bir listesi Bakanl�k�a ilgili Cumhuriyet ba�savc�l��� ve b�lge idare mahkemesi ba�kanl�klar�na verilir. Bu listelerin birer n�shas�, Cumhuriyet ba�savc�l��� taraf�ndan adl� yarg� �evresinde, b�lge idare mahkemesi ba�kanl���nca idari yarg� �evresinde bulunan mahkemelere g�nderilir. Y�ksek mahkemeler ve b�lge adliye mahkemesindeki duru�malarda temsil yetkisini kullanacaklar�n isimleri ilgili mahkemelerin ba�savc�l�klar�na veya ba�kanl�klar�na bildirilir. Listede isimleri yer alan Hukuk M��avirleri ve Avukatlar, baroya kay�t ve vek�letname ibraz� gerekmeksizin temsil yetkilerini kullan�rlar. Temsil yetkisi sona erenlerin isimleri an�lan mercilere derhal bildirilir. (4) Bakanl�k lehine sonu�lanan dava ve icra takipleri
nedeniyle h�kme ba�lanarak Bilgi i�lem Dairesi Ba�kanl��� MADDE 16- (1) Bilgi ��lem Dairesi Ba�kanl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Bakanl�k projelerinin Bakanl�k bili�im
altyap�s�na uygun olarak tasarlanmas�n� ve b) Bakanl���n bilgi i�lem hizmetlerini y�r�tmek.
c) Bakanl���n internet sayfalar�, elektronik imza ve elektronik belge uygulamalar� ile ilgili teknik �al��malar� yapmak. �) Bakanl�k hizmetleriyle ilgili bilgileri toplamak ve ilgili birimlerle i�birli�i i�inde veri tabanlar� olu�turmak. d) Bakanl���n bili�im altyap�s�n�n kurulumu, bak�m�,
ikmali, geli�tirilmesi ve e) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. Personel Dairesi Ba�kanl��� MADDE 17- (1) Personel Dairesi Ba�kanl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Bakanl���n insan g�c� politikas� ve planlamas� ile insan kaynaklan sisteminin geli�tirilmesi ve performans �l��tlerinin olu�turulmas� konusunda �al��malar yapmak ve tekliflerde bulunmak. b) Bakanl�k personelinin atama, nakil, terfi, emeklilik ve benzeri �zl�k i�lemlerini y�r�tmek. c) (M�lga: 11/10/2011-KHK-662/3 md.) �) (M�lga: 11/10/2011-KHK-662/3 md.) d) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. Destek Hizmetleri Dairesi Ba�kanl��� MADDE 18- (1) Destek Hizmetleri Dairesi Ba�kanl���n�n g�revleri �unlard�r: a) 5018 say�l� Kanun h�k�mleri �er�evesinde, kiralama ve sat�n alma i�lerini y�r�tmek, temizlik, g�venlik, ayd�nlatma, �s�nma, onar�m, ta��ma ve benzeri hizmetleri yapmak veya yapt�rmak. b) Bakanl���n ta��n�r ve ta��nmazlar�na ili�kin i�lemleri ilgili mevzuat �er�evesinde y�r�tmek. c) Genel evrak ve ar�iv faaliyetlerini d�zenlemek ve y�r�tmek. �) Bakanl�k sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve y�r�tmek. d) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. Bas�n ve Halkla �li�kiler M��avirli�i MADDE 19- (1) Bas�n ve Halkla �li�kiler M��avirli�inin g�revleri �unlard�r: a) Bakanl���n bas�n ve halkla ili�kilerle ilgili faaliyetlerini planlamak ve bu faaliyetlerin belirlenecek us�l ve esaslara g�re y�r�t�lmesini sa�lamak. b) 4982 say�l� Bilgi Edinme Hakk� Kanununa g�re yap�lacak bilgi edinme ba�vurular�n� etkin, s�ratli ve do�ru bir �ekilde sonu�land�rmak �zere gerekli tedbirleri almak. c) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. �zel Kalem M�d�rl��� MADDE 20- (1) �zel Kalem M�d�rl���n�n g�revleri �unlard�r: a) Bakan�n �al��ma program�n� d�zenlemek.
b) Bakan�n resm� ve �zel yaz��malar�n�, protokol ve
t�ren i�lerini d�zenlemek ve c) Bakan taraf�ndan verilen benzeri g�revleri yapmak. Bakanl�k M��avirleri MADDE 21- (1) Bakanl�kta, �nem ve �ncelik ta��yan konularda Bakana yard�mc� olmak �zere yirmi Bakanl�k M��aviri atanabilir. (2) (Ek: 11/10/2011-KHK-662/4 md.) Bakanl�k M��avirleri, Bakan�n uygun g�rece�i merkez veya ta�ra te�kilat�na ait birimlerde �al��t�r�labilir. Ortak g�revler MADDE 22- (1) 7 il� 11 nci maddeler ile 14 �nc� maddede d�zenlenen Bakanl�k birimleri, sorumluluk alanlar�yla ilgili konularda a�a��daki g�revleri de yerine getirirler: a) Ulusal ve uluslararas� d�zeyde bilimsel etkinlikler d�zenlemek, toplumu ayd�nlat�c� yay�nlar haz�rlamak, e�itsel faaliyet ve projeler y�r�tmek, ulusal ve uluslararas� kongre, seminer, ��ra ve benzeri etkinlikler d�zenlemek. b) Kamu kurum ve kurulu�lar�, �niversiteler, yerel y�netimler, sosyal ama�l� vak�f, dernek ve di�er sivil toplum kurulu�lar� ve �zel sekt�r aras�nda i�birli�i ve koordinasyonu sa�lamak, m��terek projeler haz�rlamak ve uygulamak. c) Uluslararas� kurulu�larla i�birli�i yapmak, proje
geli�tirmek ve y�r�tmek, �) �nceleme ve ara�t�rma alanlar�nda elde edilen bilgileri de�erlendirmek ve bunlar� uygulay�c� kurum ve kurulu�lara aktararak hizmetlerin geli�tirilmesini ve yeni hizmet modellerinin olu�turulmas�n� sa�lamak. d) G�rev alan�na giren konulara ili�kin mevzuat� ve uygulanmas�n� izlemek, bu konuda y�r�t�len mevzuat yenileme �al��malar�na katk�da bulunmak. e) Sorumluluk alan�na ili�kin sorunlar ve y�r�t�len sosyal hizmet faaliyetlerine ili�kin bilgileri veri taban� arac�l���yla izlemek, g�ncellemek ve yap�lacak �al��malarda de�erlendirmek. f) �ocuk, kad�n ve engelli haklar�na ili�kin konularda �lkemizin taraf oldu�u uluslararas� andla�malar uyar�nca Bakanl�k temsilcileri, di�er bakanl�klar, kamu kurum ve kurulu�lar� ve sivil toplum kurulu�lar� ile konuyla ilgili uzmanlardan te�kil edilecek ulusal takip ve dan��ma kurullar�n�n sekreterya i�lerini y�r�tmek. (1)
����������������� (1) 25/4/2013 tarihli ve 6462 say�l� Kanunun 1 inci maddesiyle, bu bentte yer alan ��z�rl�� ibaresi �engelli��eklinde de�i�tirilmi�tir.
D�RD�NC� B�L�M(1) Ta�ra Te�kilat�, Kurullar ve �al��ma Gruplar� Ta�ra te�kilat� MADDE 23- (1)Bakanl�k, ilgili mevzuat h�k�mleri �er�evesinde ta�ra te�kilat� kurmaya yetkilidir. Kurullar ve �al��ma gruplar�(2) MADDE 24- (1)Bakanl�k, g�rev alan�na giren konularla ilgili olarak �al��malarda bulunmak �zere di�er bakanl�klar, kamu kurum ve kurulu�lar�, sivil toplum kurulu�lar�, �zel sekt�r temsilcileri ve konu ile ilgili uzmanlar�n kat�l�m�yla ulusal takip ve dan��ma kurullar� ile ge�ici �al��ma gruplar� olu�turabilir. (2) (Ek: 11/10/2011-KHK-662/5 md.) Olu�turulacak kurullar�n sekretarya hizmetleri, ilgili birimler taraf�ndan y�r�t�l�r.
BE��NC� B�L�M Sorumluluk ve Yetkiler Y�neticilerin sorumluluklar� MADDE 25- (1) Bakanl���n her kademedeki y�neticileri, g�revlerini mevzuata, stratejik plan ve programlara, performans �l��tlerine ve hizmet kalite standartlar�na uygun olarak y�r�tmekten �st kademelere kar�� sorumludur. Yetki devri MADDE 26- (1) Bakan, M�ste�ar ve her kademedeki Bakanl�k y�neticileri s�n�rlar�n� a��k�a belirtmek ve yaz�l� olmak kayd�yla, yetkilerinden bir k�sm�n� alt kademelere devredebilir. Yetki devri, uygun ara�larla ilgililere duyurulur. Koordinasyon ve i�birli�i MADDE 27- (1) Bakanl�k, hizmet ve g�revleriyle ilgili konularda, di�er bakanl�klar�n ve kamu kurum ve kurulu�lar�n�n uyacaklar� esaslar� mevzuata uygun olarak belirlemekle, kaynak israf�n� �nleyecek ve koordinasyonu sa�layacak tedbirleri almakla g�revli ve yetkilidir. (2) Bakanl�k, di�er bakanl�klar�n hizmet alan�na giren konulara ili�kin faaliyetlerinde, ilgili bakanl�klara dan��mak ve gerekli i�birli�i ve koordinasyonu sa�lamaktan sorumludur. D�zenleme yetkisi MADDE 28- (1) Bakanl�k; g�rev, yetki ve sorumluluk alan�na giren ve �nceden kanunla d�zenlenmi� konularda idar� d�zenlemeler yapabilir.
_________ (1) Bu b�l�m�n ba�l��� �Ta�ra Te�kilat� ve �al��ma Gruplar�� iken 11/10/2011 tarihli ve 662 say�l� KHK�nin 5 inci maddesiyle metne i�lendi�i �ekilde de�i�tirilmi�tir. (2) Bu maddenin ba�l��� ��al��ma Gruplar�� iken 11/10/2011 tarihli ve 662 say�l� KHK�nin 5 inci maddesiyle metne eklendi�i �ekilde de�i�tirilmi� ve birinci f�kraya �uzmanlar�n kat�l�m�yla� ibaresinden sonra gelmek �zere �ulusal takip ve dan��ma kurullar� ile� ibaresi eklenmi�tir.
ALTINCI B�L�M Personele �li�kin H�k�mler Atama MADDE 29- (1) 2451 say�l� Bakanl�klar ve Ba�l� Kurulu�larda Atama Usul�ne �li�kin Kanunun eki cetvellerde say�lanlar d���nda kalan memurlar�n atamalar� Bakan taraf�ndan yap�l�r. Bakan bu yetkisini alt kademelere devredebilir. Kadrolar MADDE 30- (1) Kadrolar�n tespiti, ihdas�, kullan�m� ve iptali ile kadrolara ili�kin di�er hususlar, 190 say�l� Genel Kadro ve Usul� Hakk�nda Kanun H�km�nde Kararname h�k�mlerine g�re d�zenlenir. Uzman ve Denet�i istihdam�(1) MADDE 31- (De�i�ik: 12/7/2013-6495/73 md.) (1) Bakanl�k merkez te�kilat�n�n ilgili hizmet birimlerinde Aile ve Sosyal Politikalar Uzmanlar� ve Uzman Yard�mc�lar� ile Aile ve Sosyal Politikalar Denet�ileri ve Denet�i Yard�mc�lar� istihdam edilir. (2) Denet�i Yard�mc�l���na atanabilmek i�in 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununun 48 inci maddesinde say�lan genel �artlara ek olarak a�a��daki �artlar aran�r: a) En az d�rt y�ll�k lisans e�itimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, i�letme, iktisadi ve idari bilimler fak�lteleri ile hizmet birimlerinin g�rev alan�na giren ve y�netmelikle belirlenen y�ksek��retim kurumlar�ndan veya bunlara denkli�i Y�ksek��retim Kurulu taraf�ndan kabul edilen yurt i�indeki veya yurt d���ndaki y�ksek��retim kurumlar�ndan mezun olmak. b) Yap�lacak yar��ma s�nav�nda ba�ar�l� olmak. (3) Denet�i Yard�mc�l���na atananlar, en az �� y�l fiilen �al��mak ve istihdam edildikleri birim taraf�ndan belirlenecek konularda haz�rlayacaklar� tezin, olu�turulacak tez j�risi taraf�ndan kabul edilmesi kayd�yla, yap�lacak yeterlik s�nav�na girmeye hak kazan�rlar. S�resi i�inde tezlerini sunmayan veya tezleri kabul edilmeyenlere tezlerini sunmalar� veya yeni bir tez haz�rlamalar� i�in alt� ay� a�mamak �zere il�ve s�re verilir. Yeterlik s�nav�nda ba�ar�l� olanlar�n Aile ve Sosyal Politikalar Denet�isi kadrolar�na atanabilmeleri, Yabanc� Dil Bilgisi Seviye Tespit S�nav�ndan asgar� (C) d�zeyinde veya dil yeterli�i bak�m�ndan buna denkli�i kabul edilen ve uluslararas� ge�erlili�i bulunan ba�ka bir belgeye yeterlik s�nav�ndan itibaren en ge� iki y�l i�inde sahip olma �art�na ba�l�d�r. S�navda ba�ar�l� olamayanlara veya s�nava girmeye hak kazand��� h�lde ge�erli mazereti olmaks�z�n s�nav hakk�n� kullanmayanlara, bir y�l i�inde ikinci kez s�nav hakk� verilir. Verilen ilave s�re i�inde tezlerini sunmayan veya ikinci defa haz�rlad�klar� tezleri de kabul edilmeyenler, ikinci s�navda da ba�ar� g�steremeyen veya s�nav hakk�n� kullanmayanlar ile s�resi i�inde yabanc� dil yeterli�i �art�n� yerine getirmeyenler Denet�i Yard�mc�s� unvan�n� kaybeder ve Bakanl�kta durumlar�na uygun memur unvanl� kadrolara atan�rlar. (4) Denet�i Yard�mc�lar�n�n mesle�e al�nmalar�, yeti�tirilmeleri, yar��ma s�nav�, tez haz�rlama ve yeterlik s�navlar� ile di�er hususlar y�netmelikle d�zenlenir.
___________________ (1) Bu madde ba�l����Uzman ve Denet�i istihdam�� iken, 12/7/2013 tarihli ve 6495 say�l� Kanunun 73 �nc� maddesiyle metne i�lendi�i �ekilde de�i�tirilmi�tir.
S�zle�meli personel MADDE 32- (M�lga: 11/10/2011-KHK-666/1 md.)
YED�NC� B�L�M �e�itli ve Son H�k�mler Sosyal Yard�mlar Bilgi Sistemi Veri Taban� MADDE 33- (1) Sosyal hizmetler ve yard�mlar kapsam�ndaki ki�ilerin tespiti, ulusal politika ve stratejilerin olu�turulmas� ve sosyal yard�mlar�n objektif yararlanma �l��tlerine g�re belirlenmesi i�in veri sa�lanmas�, m�kerrer sosyal yard�mlar�n �nlenmesi, bu alanda e�g�d�m�n sa�lanmas� amac�yla sosyal g�venlik ve di�er ilgili veri tabanlar� ile b�t�nle�ik yap�da, T�rkiye Cumhuriyeti Kimlik Numaras� temel al�narak Sosyal Yard�mlar Bilgi Sistemi Veri Taban� (Veri Taban�) olu�turulur. (2) Bakanl�k birimleri ve kamu kurum ve kurulu�lar� ile 3294 say�l� Kanun h�k�mlerine g�re kurulan vak�flar, yard�m yapacaklar� ki�ilerin sosyal yard�ma hak kazan�p kazanmad���n� tespit amac�yla muhta�l�k durumlar�n� ve sosyal yard�m al�p almad�klar�n� yard�m yap�lmadan �nce Veri Taban�ndan sorgulamakla ve yap�lan yard�mlar�n t�r�, miktar� ve ailenin di�er bireyleri de d�hil olmak �zere verildi�i ki�i ve verilme s�resine ili�kin bilgiler ile y�netmelikle belirlenecek di�er konulara ili�kin bilgileri, yard�m yap�lmas�na onay veren belgelerin olu�turulmas� ile e� zamanl� olarak Veri Taban�na i�lemekle y�k�ml�d�r. (3) Bakanl�k, Veri Taban�nda tutulan bilgileri belirleyece�i us�l ve esaslar �er�evesinde kamu kurum ve kurulu�lar�na a�ar. (4) Veri Taban�ndaki bilgilerin tamam� veya bir k�sm�
toplu h�lde hi�bir kuruma veya (5) Bu maddenin uygulanmas�na ili�kin
us�l ve esaslar Bakanl�k taraf�ndan Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��may� Te�vik Fonu Kurulu MADDE 34- (1) Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��may� Te�vik Fonu Kurulu, Bakan�n ba�kanl���nda Ba�bakanl�k M�ste�ar�, M�ste�ar, ��i�leri, Maliye ve Sa�l�k bakanl�klar�n�n m�ste�arlar� ile Sosyal Yard�mlar Genel M�d�r� ve Vak�flar Genel M�d�r�nden olu�ur. (2) Fon Kurulu ayda bir kez ola�an olarak toplan�r. Bakan�n talebi �zerine Fon Kurulu her zaman ola�an�st� toplanabilir. Kurulun sekreterya hizmetleri Sosyal Yard�mlar Genel M�d�rl���nce yerine getirilir. (3) Fon Kurulunun g�revleri �unlard�r: a) Fonda toplanan kaynaklar�n, Bakanl�k�a ve il ve il�e sosyal yard�mla�ma ve dayan��ma vak�flar� taraf�ndan y�r�t�lecek sosyal yard�m proje ve programlar� ile yat�r�m programlar� �er�evesinde da��t�m �nceliklerini belirlemek ve da��t�m�na karar vermek. b) Gerekli g�r�len h�llerde, hizmetin aksamadan y�r�t�lmesi i�in us�l ve esaslar�n� a��k�a belirlemek kayd�yla Bakanl��a yetki devrinde bulunmak. c) �l ve il�e sosyal yard�mla�ma ve dayan��ma vak�flar�nda �al��t�r�lacak personelin nitelikleri ile �zl�k haklar� ve di�er hususlarla ilgili belirlenecek kriterleri g�r��mek ve karara ba�lamak.
�) �l ve il�e sosyal yard�mla�ma ve dayan��ma vak�flar� ile di�er kurum ve kurulu�lardan gelen sosyal yard�m ama�l� talep ve teklifleri de�erlendirmek. d) Toplumda dayan��ma ve payla�ma bilincini
geli�tirmek ve desteklemek �zere (4) Fon Kurulunun �al��ma us�l ve esaslar� y�netmelikle belirlenir. At�flar, de�i�tirilen ve y�r�rl�kten kald�r�lan h�k�mler MADDE 35- (1) Mevzuatta, Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu Genel M�d�rl���, �z�rl�ler �daresi Ba�kanl���, Kad�n�n Stat�s� Genel M�d�rl���, Aile ve Sosyal Ara�t�rmalar Genel M�d�rl���, Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��ma Genel M�d�rl��� ve Sosyal G�venlik Kurumu Primsiz �demeler Genel M�d�rl���ne yap�lan at�flar Bakanl��a; an�lan Ba�kanl�k ve genel m�d�rl�klerden sorumlu bakana yap�lan at�flar Bakana yap�lm�� say�l�r. (2) A�a��da belirtilen h�k�mler y�r�rl�kten kald�r�lm��t�r: a) (24/5/1983 tarihli ve 2828 say�l� Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu Kanunu ile ilgili olup yerine i�lenmi�tir.) b) 25/3/1997 tarihli ve 571 say�l� �z�rl�ler �daresi Ba�kanl��� Te�kilat ve G�revleri Hakk�nda Kanun H�km�nde Kararname. c) 27/10/2004 tarihli ve 5251 say�l� Kad�n�n
Stat�s� Genel M�d�rl��� Te�kilat ve �) 10/11/2004 tarihli ve 5256 say�l� Aile ve Sosyal Ara�t�rmalar Genel M�d�rl��� Te�kil�t ve G�revleri Hakk�nda Kanun. d) 1/12/2004 tarihli ve 5263 say�l� Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��ma Genel M�d�rl��� Te�kil�t ve G�revleri Hakk�nda Kanun. (3) (16/5/2006 tarihli ve 5502 say�l� Sosyal G�venlik Kurumu Kanunu ile ilgili olup yerine i�lenmi�tir.) (4) (24/5/1983 tarihli ve 2828 say�l� Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu Kanunu ile ilgili olup yerine i�lenmi�tir.) (5) Bu Kanun H�km�nde Kararnameyle kapat�lan �z�rl�ler �daresi Ba�kanl���, Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu Genel M�d�rl���, Kad�n�n Stat�s� Genel M�d�rl���, Aile ve Sosyal Ara�t�rmalar Genel M�d�rl��� ve Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��ma Genel M�d�rl���ne ait kadrolar iptal edilerek 190 say�l� Kanun H�km�nde Kararnamenin eki (I) say�l� cetvelden ��kar�lm��t�r. Ekli (1) say�l� listede belirtilen kadrolar iptal edilerek 190 say�l� Kanun H�km�nde Kararnamenin eki (I) say�l� cetvelin Sosyal G�venlik Kurumuna ait b�l�m�nden ��kar�lm��t�r.(1) (6) Ekli (2) say�l� listede yer alan kadrolar ihdas edilerek, 190 say�l� Kanun H�km�nde Kararnamenin eki (I) say�l� cetvele "Aile ve Sosyal Politikalar Bakanl���" b�l�m� olarak eklenmi�tir.(1)
________________ (1) Bu f�kralarda yer alan kadrolarla ilgili olarak 8/6/2011 tarihli ve 27958 (m�kerrer) say�l� Resmi Gazete�ye bak�n�z.
Te�kilatlanma s�reci GE��C� MADDE 1- (1) Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu, Kad�n�n Stat�s�, Aile ve Sosyal Ara�t�rmalar, Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��ma Genel M�d�rl�kleri, �z�rl�ler �daresi Ba�kanl��� ile Sosyal G�venlik Kurumu Primsiz �demeler Genel M�d�rl��� bu Kanun H�km�nde Kararnamenin y�r�rl��e girdi�i tarihte kapat�lm��t�r. Bu Kanun H�km�nde Kararname ile kurulan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanl��� 31/12/2011 tarihine kadar te�kilatlanmas�n� tamamlar. Bakanl���n te�kilatlanmas� tamamlan�ncaya kadar; Bakanl�k g�revlerinin, bu Kanun H�km�nde Kararnameyle kapat�lan Ba�kanl�k ve genel m�d�rl�klerin ilgili birimleri ve mevcut personeli taraf�ndan ilgili mevzuat�na g�re y�r�t�lmesine devam edilir. Ta��n�r ve ta��nmazlar ile hak ve y�k�ml�l�klerin devri GE��C� MADDE 2- (1) Bu Kanun H�km�nde Kararnameyle kapat�lan Ba�kanl�k ve genel m�d�rl�klerin merkez ve ta�ra te�kil�t�na ait her t�rl� ta��n�r, ta��t, ara�, gere� ve malzeme, her t�rl� bor� ve alacaklar, hak ve y�k�ml�l�kler, yaz�l� ve elektronik ortamdaki her t�rl� kay�tlar ve dok�manlar ile Sosyal G�venlik Kurumu Primsiz �demeler Genel M�d�rl��� personeli hari� olmak �zere bu Ba�kanl�k ve genel m�d�rl�klere ait kadro ve pozisyonlarda istihdam edilen personel, bu Kanun H�km�nde Kararnamenin y�r�rl��e girdi�i tarihte hi�bir i�leme gerek kalmaks�z�n Bakanl��a devredilmi� say�l�r. M�lkiyeti Hazineye ait veya Devletin h�k�m ve tasarrufu alt�ndaki ta��nmazlardan kapat�lan Ba�kanl�k ve genel m�d�rl�klere Maliye Bakanl���nca tahsis edilmi� olanlar hi�bir i�leme gerek kalmaks�z�n tahsis amac�nda kullan�lmak �zere Bakanl��a tahsis edilmi� say�l�r. (2) Bu Kanun H�km�nde Kararname ile kapat�lan Ba�kanl�k ve genel m�d�rl�kler taraf�ndan yap�lm�� olan s�zle�melere, Bakanl�k halef olur. Bu Ba�kanl�k ve genel m�d�rl�klerin leh ve aleyhine a��lm�� davalar ve icra takiplerinde Bakanl�k kendili�inden taraf s�fat�n� kazan�r. (3) Maliye Bakanl��� uhdesinde Hazine avukatlar� taraf�ndan kapat�lan Ba�kanl�k ve genel m�d�rl�kleri temsilen takip edilmekte olan dava dosyalar� ve icra takiplerine ili�kin dosyalar ile Sosyal G�venlik Kurumu Primsiz �demeler Genel M�d�rl���n�n g�revleri kapsam�ndaki dava ve takip dosyalar�, Maliye Bakanl��� ve Bakanl�k�a m��tereken belirlenecek esaslara g�re bu Kanun H�km�nde Kararnamenin y�r�rl��e girdi�i tarihten itibaren bir y�l i�inde Bakanl��a devredilir. Bu �ekilde devredilen dava ve icra takipleri ile ilgili olarak devir tarihine kadar yap�lm�� her t�rl� i�lem Bakanl�k ad�na yap�lm�� say�l�r. (4) 2828 say�l� Kanunun m�lga 19 uncu maddesi ile kurulan ve i�letilen Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu Genel M�d�rl��� D�ner Sermaye ��letmeleri, ge�ici 9 uncu madde �er�evesinde tasfiye edilinceye kadar, Bakanl�k D�ner Sermaye ��letmeleri olarak faaliyetlerine devam eder. D�ner sermaye i�letmesine ait her t�rl� ta��n�r ve ta��nmaz, ara�, gere�, malzeme, demirba� ve ta��tlar, her t�rl� bor� ve alacaklar, yaz�l� ve elektronik ortamdaki her t�rl� kay�tlar ve di�er dok�manlar ile kadro ve pozisyonlarda bulunan personel, ba�kaca bir i�leme gerek kalmaks�z�n, bu Kanun H�km�nde Kararname ile kurulan Bakanl�k D�ner Sermaye ��letmelerine devredilir.
Personelin devri GE��C� MADDE 3- (1) Bu maddenin y�r�rl��e girdi�i tarihte; a) Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu Genel M�d�rl��� merkez te�kilat�nda, Genel M�d�r, Genel M�d�r Yard�mc�s�, Tefti� Kurulu Ba�kan�, I. Hukuk M��aviri, Strateji Geli�tirme Dairesi Ba�kan�, �nsan Kaynaklar� Dairesi Ba�kan�, �ocuk Hizmetleri Dairesi Ba�kan�, Aile, Kad�n ve Toplum Dairesi Ba�kan�, Ya�l� Bak�m Hizmetleri Dairesi Ba�kan�, �z�rl� Bak�m Hizmetleri Dairesi Ba�kan�, Sosyal Yard�m Hizmetleri Dairesi Ba�kan�, Gen�lik Hizmetleri Dairesi Ba�kan�, Destek Hizmetleri Dairesi Ba�kan�, Sosyal Hizmetler E�itim Merkezi Ba�kan�, Yap� ��leri Dairesi Ba�kan�, D�ner Sermaye Merkez M�d�r�, M��avir, �ube M�d�r�, �zel Kalem M�d�r�, b) �z�rl�ler �daresi Ba�kanl���nda, Ba�kan, Ba�kan Yard�mc�s�, Rehabilitasyon ve E�itim Dairesi Ba�kan�, �z�rl�l�k Ara�t�rmalar� ve �statistik Dairesi Ba�kan�, Avrupa Birli�i ve D�� �li�kiler Dairesi Ba�kan�, Proje ve Koordinasyon Dairesi Ba�kan�, Personel Dairesi Ba�kan�, �dar� ve Mal� ��ler Dairesi Ba�kan�, I. Hukuk M��aviri, M�d�r, �ube M�d�r�, c) Kad�n�n Stat�s� Genel M�d�rl���nde, Genel M�d�r, Genel M�d�r Yard�mc�s�, Daire Ba�kan�, �ube M�d�r�, �) Aile ve Sosyal Ara�t�rmalar Genel M�d�rl���nde, Genel M�d�r, Genel M�d�r Yard�mc�s�, Daire Ba�kan�, �ube M�d�r�, d) Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��ma Genel
M�d�rl���nde, Genel M�d�r, Genel e) Primsiz �demeler Genel M�d�rl���nde; Genel M�d�r ve Daire Ba�kan�, f) Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu Genel
M�d�rl��� ta�ra te�kilat�nda �l kadrolar�nda bulunanlar�n g�revleri hi�bir i�leme gerek kalmaks�z�n sona erer. Bunlardan D�ner Sermaye Merkez M�d�r�, M��avir, �ube M�d�r�, M�d�r, �zel Kalem M�d�r�, �l M�d�r�, �l M�d�r Yard�mc�s� kadrolar�nda bulunanlar ekli (3) say�l� listede ihdas edilen ara�t�rmac� kadrolar�na, di�erleri ise ayn� listede ihdas edilen Bakanl�k M��aviri kadrolar�na h�len bulunduklar� kadro dereceleriyle hi�bir i�leme gerek kalmaks�z�n atanm�� say�l�rlar. Bu f�kra ile ihdas edilen Bakanl�k M��aviri ile ara�t�rmac� kadrolar�, herhangi bir sebeple bo�almas� h�linde hi�bir i�leme gerek kalmaks�z�n iptal edilmi� say�l�r. (2) Kapat�lan Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu, Kad�n�n Stat�s�, Aile ve Sosyal Ara�t�rmalar, Sosyal Yard�mla�ma ve Dayan��ma Genel M�d�rl�kleri ile �z�rl�ler �daresi Ba�kanl��� kadrolar�nda bulunanlardan birinci f�krada belirtilenler d���nda kalanlar Bakanl�k i�in ihdas edilen ayn� unvanl� kadrolara bulunduklar� kadro dereceleriyle hi�bir i�leme gerek kalmaks�z�n atanm�� say�l�r. Birinci f�krada belirtilenler hari� olmak �zere, bu Kanun H�km�nde Kararname uyar�nca yap�lan d�zenlemeler nedeniyle kadro unvan� de�i�en veya kald�r�lanlar bu maddenin y�r�rl��e girdi�i tarihten itibaren alt� ay i�inde Bakanl�kta kazan�lm�� hak ayl�k derecelerine uygun kadrolara atan�rlar. Bunlar atama i�lemi yap�l�ncaya kadar Bakanl�kta ihtiya� duyulan i�lerde g�revlendirilirler. Bunlar yeni bir kadroya atan�ncaya kadar, eski kadrolar�na ait ayl�k, ek g�sterge ve her t�rl� zam ve tazminatlar, ikramiye ve s�zle�me �cretleri ile di�er mal� haklar�n� almaya devam ederler.
(3) Sosyal G�venlik Kurumu Primsiz �demeler Genel
M�d�rl��� hari� olmak �zere, (4) Kapat�lan Ba�kanl�k ve genel m�d�rl�klere ait kadrolarda istihdam edilen personelden bu madde uyar�nca Bakanl�k kadrolar�na atanan veya atanm�� say�lanlar�n yeni kadrolar�na atand�klar� veya atanm�� say�ld�klar� tarih itibar�yla eski kadrolar�na ili�kin olarak en son ayda ald�klar� ayl�k, ek g�sterge, her t�rl� zam ve tazminatlar, makam, g�rev ve temsil tazminatlar�, ek �deme, ikramiye (bir aya isabet eden tutar) ve s�zle�me �cretleri ile di�er mal� haklar� (ilgili mevzuat� uyar�nca fiil� �al��maya ba�l� fazla mesai �creti ile fiilen yap�lan ders kar��l��� �denen ek ders �creti hari�) toplam�n�n net tutar�n�n (bu tutar sabit bir de�er olarak esas al�n�r), atand�klar� veya atanm�� say�ld�klar� yeni kadrolar� i�in �ng�r�len ayl�k, ek g�sterge, her t�rl� zam ve tazminatlar, makam, g�rev ve temsil tazminatlar�, ek �deme, ikramiye (bir aya isabet eden tutar) ve �cretleri ile di�er mal� haklar� (ilgili mevzuat� uyar�nca fiil� �al��maya ba�l� fazla mesai �creti ile fiilen yap�lan ders kar��l��� �denen ek ders �creti hari�) toplam�n�n net tutar�ndan fazla olmas� h�linde aradaki fark tutar�, farkl�l�k giderilinceye kadar atand�klar� veya atanm�� say�ld�klar� kadrolarda kald�klar� s�rece herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaks�z�n tazminat olarak �denir. Atand�klar� veya atanm�� say�ld�klar� kadro unvanlar�nda iste�e ba�l� olarak herhangi bir de�i�iklik olanlarla, kendi istekleriyle ba�ka kurumlara atananlara fark tazminat� �denmesine son verilir. (5) Bu Kanun H�km�nde Kararnamenin y�r�rl��e girdi�i tarihte; �z�rl�ler Uzman�, Sosyal Yard�m Uzman�, Aile ve Sosyal Ara�t�rma Uzman�, Kad�n�n Stat�s� Uzman� ve bu kadrolar�n yard�mc�l��� kadrolar�nda g�rev yapmakta olanlar, Aile ve Sosyal Politikalar Uzman� ve Aile vc Sosyal Politikalar Uzman Yard�mc�s� kadrolar�na, ba�ka bir i�leme gerek kalmaks�z�n bulunduklar� kadro dereceleriyle atanm�� say�l�r. Bunlar�n; genel m�d�rl�k ve Ba�kanl�klar�nda Uzman ve Uzman Yard�mc�s� olarak ge�irdikleri s�reler Bakanl�kta Uzman ve Uzman Yard�mc�s� olarak ge�mi� say�l�r. (6) Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu Genel M�d�rl���nde ba�m�fetti�, m�fetti� ve m�fetti� yard�mc�s� kadrolar�nda bulunanlar, Bakanl�kta ilgisine g�re Aile ve Sosyal Politikalar Ba�denet�isi, Denet�isi ve Denet�i Yard�mc�s� kadrolar�na ba�ka bir i�leme gerek kalmaks�z�n bulunduklar� kadro dereceleriyle atanm�� say�l�r. Bunlar�n an�lan Genel M�d�rl�kte Ba�m�fetti�, M�fetti� ve M�fetti� Yard�mc�s� kadrolar�nda ge�irdikleri s�reler Bakanl�kta Ba�denet�i, Denet�i ve Denet�i Yard�mc�s� olarak ge�mi� say�l�r. (7) Bu Kanun H�km�nde Kararname ile kapat�lan genel m�d�rl�klerde ilgili mevzuat� uyar�nca kadro kar��l��� s�zle�meli olarak istihdam edilen personelden (alt�nc� f�kraya g�re Ba�denet�i, Denet�i ve Denet�i Yard�mc�s� kadrolar�na atanm�� say�lanlar d�hil) 32 nci maddede kadro unvanlar� yer almayan personelin mal� ve sosyal haklar� hakk�nda, bu Kanun H�km�nde Kararnamenin y�r�rl��e girdi�i tarihten �nce y�r�rl�kte olan mevzuat h�k�mlerinin uygulanmas�na devam olunur.
B�t�e i�lemleri GE��C� MADDE 4- (1) Bakanl���n 2011 mal� y�l� harcamalar�, 6091 say�l� 2011 Y�l� Merkezi Y�netim B�t�e Kanununa istinaden Maliye Bakanl���nca yeni bir d�zenleme yap�l�ncaya kadar Sosyal G�venlik Kurumu Primsiz �demeler Genel M�d�rl��� hari� olmak �zere kapat�lan Ba�kanl�k ve genel m�d�rl�klerin 2011 y�l� b�t�esinde yer alan �deneklerden kar��lan�r. Kadro de�i�iklikleri GE��C� MADDE 5- (1) Bu Kanun H�km�nde Kararnamenin y�r�rl��e girdi�i tarihten itibaren iki y�l s�reyle 190 say�l� Kanun H�km�nde Kararnamenin 9 uncu maddesinin son f�kras�nda yer alan s�n�rlama ile ba�l� olmaks�z�n bo� kadrolarda s�n�f, unvan ve derece, dolu kadrolarda derece de�i�ikli�i yapmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir. D�zenleyici i�lemler GE��C� MADDE 6- (1) Bu Kanun H�km�nde Kararnamenin uygulanmas�na ili�kin d�zenlemeler, bu Kanun H�km�nde Kararnamenin y�r�rl��e girdi�i tarihten itibaren bir y�l i�inde y�r�rl��e konulur. An�lan d�zenlemeler y�r�rl��e girinceye kadar mevcut d�zenlemelerin bu Kanun H�km�nde Kararnameye ayk�r� olmayan h�k�mlerinin uygulanmas�na devam olunur. Sorunlar�n giderilmesi GE��C� MADDE 7- (1) Bakanl���n te�kilatlanmas� sebebiyle ger�ekle�tirilen, kapatma, devir, personel ge�i�i ve nakli, di�er ge�i� i�lemleri ile kadro, demirba� devri ve benzeri hususlara ili�kin olarak ortaya ��kabilecek teredd�tleri gidermeye Bakan yetkilidir. Sosyal Yard�mlar Bilgi Sistemi Veri Taban� GE��C� MADDE 8- (1) Bu Kanun H�km�nde Kararnamenin y�r�rl��e girdi�i tarihten itibaren iki y�l i�inde, Sosyal Yard�mlar Bilgi Sistemi Veri Taban�n�n olu�turulmas� ve kullan�lmas� kapsam�nda; a) Veri Taban�n�n altyap� �al��malar� Bakanl�k b�nyesinde yap�larak Veri Taban� kurulur, b) Sosyal yard�m hizmeti sunmak �zere �denek ay�ran kamu kurum ve kurulu�lar� Veri Taban�na eri�im konusunda teknik altyap�lar�n� olu�turur. �lke genelinde sosyal yard�m hizmeti sunmak �zere �denek ay�ran kamu kurum ve kurulu�lar� ile Veri Taban� aras�nda e� zamanl� i�leyecek bir a� altyap�s� olu�turulur. Sosyal yard�m hizmeti sunmak �zere �denek ay�ran kurumlar�n Veri Taban�na ula�abilece�i bir merkez� bilgisayar program� Bakanl�k taraf�ndan haz�rlan�r. Veri Taban�, gerekli �ifreleme ve kullan�c� e�itimi verilmesini m�teakiben kamu kurum ve kurulu�lar�n�n kullan�m�na a��l�r. (2) Birinci f�kraya g�re gerekli altyap� ve idar� kapasitenin olu�turuldu�u kurum ve kurulu�lar 33 �nc� maddede belirtilen y�k�ml�l�kleri uygulamaya ba�lar.
�l �zel idarelerine devir(2) GE��C� MADDE 9- (1) Kapat�lan Sosyal Hizmetler ve �ocuk Esirgeme Kurumu Genel M�d�rl���n�n ta�ra te�kilat�nda yer alan sosyal hizmet kurulu�lar� ile bu kurulu�lar�n personeli, bor� ve alacaklar�, t�m varl�klar�, ara�, gere� ve ta��n�rlar� Bakanlar Kurulu karar�yla belirlenecek esaslar �er�evesinde bu Kanun H�km�nde Kararnamenin y�r�rl��e girdi�i tarihten itibaren �� y�l i�inde il �zel idarelerine devredilir. (1)(2) (2) Kapat�lan Genel M�d�rl��e mevzuatla tan�nan her t�rl� hak, imtiyaz ve imk�nlardan ta�ra te�kilat�nda yer alan sosyal hizmet kurulu�lar�n� ilgilendirenlerin, ilgili il �zel idareleri taraf�ndan kullan�lmas�na devam olunur. Kapat�lan Genel M�d�rl�k taraf�ndan yap�lm�� olan s�zle�melerden, m�nhas�ran te�kilat�nda yer alan sosyal hizmet kurulu�lar�n� ilgilendirenlere ilgili il �zel idaresi halef olur. Kapat�lan Genel M�d�rl���n leh ve aleyhine a��lm�� davalar ve icra takiplerinden m�nhas�ran ta�ra te�kilat�nda yer alan sosyal hizmet kurulu�lar�n� ilgilendirenler i�in ilgili il �zel idaresi kendili�inden taraf s�fat�n� kazan�r. (2) (3) M�lkiyeti Hazineye ait olup da kapat�lan Genel
M�d�rl���n ta�ra te�kilat�nda (4) Bakanl��a devredilen sosyal hizmet
kurulu�lar� b�nyesindeki d�ner sermaye (5) �l �zel idarelerine devredilen hizmetlerin
kar��l��� �deneklerin da��l�m�, devredilen (6) Devir tarihi itibar�yla, kapat�lan Genel
M�d�rl���n ta�ra te�kilat�na tahsisli (7) Ge�ici 3 �nc� maddenin d�rd�nc� f�kras� h�km�, kapat�lan Genel M�d�rl���n personelinden il �zel idarelerine nakledilenler hakk�nda da uygulan�r. (2) (8) (M�lga: 11/10/2011-KHK-666/1 md.) _________________ (1) 11/10/2011 tarihli ve 662 say�l� KHK�nin 6 nc� maddesiyle bu f�krada yer alan �belirlenecek esaslar �er�evesinde� ibaresinden sonra gelmek �zere �bu Kanun H�km�nde Kararnamenin y�r�rl��e girdi�i tarihten itibaren �� y�l i�inde�ibaresi eklenmi�tir. (2) Anayasa Mahkemesinin 11/10/2012 tarihli ve E.: 2011/82 ve K.: 2012/150 say�l� Karar� ile bu maddenin (1), (2), (3), (5), (6), (7), (9) ve (10) numaral� f�kralar�iptal edilmi�ve karar�n Resm� Gazete�de yay�m� tarihi olan 18/7/2013�den ba�layarak alt� ay sonra y�r�rl��e girmesi h�k�m alt�na al�nm��t�r.
(9) �� y�ll�k ge�i� ve devir s�resi boyunca devir i�lemlerini geciktirmeksizin ger�ekle�tirmek �zere her t�rl� tedbir Bakanl�k taraf�ndan al�n�r. Bu konuda ilgili il �zel idareleri ile koordinasyon ve i�birli�i sa�lan�r.(1) (2)
(10) Bu madde uyar�nca ger�ekle�tirilen kapatma, devir, personel ge�i�i
ve nakli ile Dinlenme ve bak�mevlerinin devri GE��C� MADDE 10- (Ek: 11/10/2011-KHK-662/7 md.) (1) Sosyal G�venlik Kurumu Ba�kanl���na ait Ankara 75.Y�l Dinlenme ve Bak�mevi, �stanbul Etiler Dinlenme ve Bak�mevi, �zmir Narl�dere Dinlenme ve Bak�mevi ve Salihli Huzurevi; kadrolar�, ta��n�r ve ta��nmazlar�, ta��t, ara�, gere� ve malzemeleri, her t�rl� bor� ve alacaklar�, hak ve y�k�ml�l�kleri, yaz�l� ve elektronik ortamdaki her t�rl� kay�tlar� ve dok�manlar� ile birlikte bu maddenin yay�m� tarihinde Bakanl��a devredilmi�tir. (2) Birinci f�krada belirtilen kurumlarda 1/9/2011 tarihi itibar�yla fiilen g�rev yapan personel, an�lan tarihteki stat�lerine g�re ayn� unvanl� kadrolarda veya pozisyonlarda istihdam edilmek �zere bu maddenin yay�m� tarihinde Bakanl��a devredilmi�tir. Bu madde uyar�nca Bakanl��a devredilen personele yeni kadro veya pozisyonlar�na atanm�� say�ld�klar� tarih itibar�yla eski kadro veya pozisyonlar�na ili�kin olarak en son ayda s�zle�me �creti, ayl�k, ek g�sterge, ikramiye (bir aya isabet eden net tutar), her t�rl� zam ve tazminatlar, makam tazminat�, g�rev tazminat�, ek �deme ve benzeri adlarla yap�lan her t�rl� �demelerin (ilgili mevzuat� uyar�nca fiili �al��maya ba�l� fazla mesai �creti hari�) toplam net tutar�n�n (bu tutar sabit bir de�er olarak esas al�n�r); yeni atand�klar� kadrolara ili�kin olarak s�zle�me �creti, ayl�k, ek g�sterge, ikramiye (bir aya isabet eden net tutar), her t�rl� zam ve tazminatlar, makam tazminat�, g�rev tazminat�, ek �deme ve benzeri adlarla yap�lan her t�rl� �demelerin (ilgili mevzuat� uyar�nca fiili �al��maya ba�l� fazla mesai �creti hari�) toplam net tutar�ndan fazla olmas� h�linde aradaki fark tutar�, herhangi bir vergi ve kesintiye t�bi tutulmaks�z�n fark kapan�ncaya kadar ayr�ca tazminat olarak �denir. Kadro ve pozisyon unvanlar�nda iste�e ba�l� olarak herhangi bir de�i�iklik olanlarla, kendi istekleriyle ba�ka kurumlara atananlara fark tazminat� �denmesine son verilir. Ge�ici g�revlendirme GE��C� MADDE 11- (Ek: 11/10/2011-KHK-662/7 md.) (1) Kapat�lan Sosyal G�venlik Kurumu Primsiz �demeler Genel M�d�rl���nde 8/6/2011 tarihi itibar�yla fiilen g�rev yapan personel, ayl�k, �denek, her t�rl� zam ve tazminatlar� ile di�er sosyal hak ve yard�mlar� Sosyal G�venlik Kurumunca �denmek kayd�yla bu maddenin yay�m� tarihinden itibaren bir y�l� a�mamak �zere Bakanl�kta ge�ici g�revle istihdam edilebilir.
Y�r�rl�k MADDE 36- (1) Bu Kanun H�km�nde Kararname yay�m� tarihinde y�r�rl��e girer. Y�r�tme MADDE 37- (1) Bu Kanun H�km�nde Kararname h�k�mlerini Bakanlar Kurulu y�r�t�r. ________________ (1) 11/10/2011 tarihli ve 662 say�l� KHK�nin 6 nc� maddesiyle bu f�krada yer alan �Bir y�ll�k� ibaresi ��� y�ll�k� �eklinde de�i�tirilmi�tir. (2) Anayasa Mahkemesinin 11/10/2012 tarihli ve E.: 2011/82 ve K.: 2012/150 say�l� Karar� ile bu f�kralariptal edilmi�ve karar�n Resm� Gazete�de yay�m� tarihi olan 18/7/2013�den ba�layarak alt� ay sonra y�r�rl��e girmesi h�k�m alt�na al�nm��t�r.
(I) SAYILI CETVEL(1)(2) A�LE VE SOSYAL POL�T�KALAR BAKANLI�I TEK�LATI
M�ste�ar M�ste�ar Yard�mc�s� Hizmet Birimleri M�ste�ar M�ste�ar Yard�mc�s� 1) Aile ve Toplum Hizmetleri Genel M�d�rl��� M�ste�ar Yard�mc�s� 2) �ocuk Hizmetleri Genel M�d�rl��� M�ste�ar Yard�mc�s� 3) Kad�n�n Stat�s� Genel M�d�rl��� 4) Engelli ve Ya�l� Hizmetleri Genel M�d�rl��� (2) 5) Sosyal Yard�mlar Genel M�d�rl��� 6) Denetim Hizmetleri Ba�kanl��� 7) Strateji Geli�tirme Ba�kanl��� 8) �ehit Yak�nlar� ve Gaziler Dairesi Ba�kanl��� 9) Avrupa Birli�i ve D�� �li�kiler Dairesi Ba�kanl��� 10) E�itim ve Yay�n Dairesi Ba�kanl��� 11) Hukuk M��avirli�i 12) Bilgi ��lem Dairesi Ba�kanl��� 13) Personel Dairesi Ba�kanl��� 14) Destek Hizmetleri Dairesi Ba�kanl��� 15) Bas�n ve Halkla �li�kiler M��avirli�i 16) �zel Kalem M�d�rl���
(II) SAYILI CETVEL (M�lga: 11/10/2011-KHK-666/1 md.)
_______________________ (1) 11/10/2011 tarihli ve 662 say�l� KHK�nin 8 inci maddesiyle bu cetvelin �Hizmet Birimleri� ba�l�kl� s�tununa 8 inci s�radan sonra gelmek �zere �9. Avrupa Birli�i ve D�� �li�kiler Dairesi Ba�kanl���� ve �10. E�itim ve Yay�n Dairesi Ba�kanl���� s�ralar� eklenmi� ve sonraki s�ralar buna g�re tesels�l ettirilmi�tir. (2) 25/4/2013 tarihli ve 6462 say�l� Kanunun 1 inci maddesiyle, bu cetvelde hizmet birimleri s�tununun (4) numaral� s�ras�nda yer alan ��z�rl�� ibaresi �Engelli��eklinde de�i�tirilmi�tir.
633 SAYILI KHK�YE EK VE DE����KL�K GET�REN MEVZUATIN Y�R�RL��E G�R�� TAR�H�N� G�STER�R L�STE
|
|||||||||||||||||||
© Türkiye Körler Federasyonu - 2014 |
|||||||||||||||||||
28.03.2024 Günlük Ýstatistik Tekil : 56 - Sayfa Görüntülenme : 191 - Toplam : 796188 Kocaeli Biliþim Web Tasarýmý Hizmetleri |