Y�NETMEL�K
Resm� Gazete
Say� : 28713
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanl���ndan:
KONU:ER���LEB�L�RL�K �ZLEME VE DENETLEME Y�NETMEL���
B�R�NC� B�L�M
Ama�, Kapsam, Dayanak ve Tan�mlar
Ama�
MADDE 1 - (1) Bu Y�netmeli�in amac�, umuma a��k hizmet veren her
t�rl� yap�lar ve a��k alanlar ile toplu ta��ma ara�lar�nda
eri�ilebilirli�in izleme ve denetimini yapacak olan komisyonlar�n
te�kili, �al��ma usul ve esaslar�, Kanun ile belirtilen y�k�ml�l�klerin
yerine getirilmesi i�in ek s�re verilmesine, idari para cezalar�n�n
uygulanmas�na ve genel b�t�eye gelir kaydedilen idari para cezas�
tutarlar�n�n kullan�m�na ili�kin hususlar� belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu Y�netmelik, 1/7/2005 tarihli ve 5378 say�l�
Engelliler Hakk�nda Kanunun ge�ici 2 nci ve 3 �nc� maddelerinde yer alan
umuma a��k hizmet veren her t�rl� yap�lar ve a��k alanlar ile
toplu ta��ma ara�lar�n� kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu Y�netmelik, 5378 say�l� Kanunun ge�ici 2 nci ve
3�nc� maddeleri h�k�mlerine dayan�larak haz�rlanm��t�r.
Tan�mlar ve k�saltmalar
MADDE 4 - (1) Bu Y�netmelikte ge�en;
Replica Rolex Yacht Master II
a) Bakanl�k: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanl���n�,
b) Eri�ilebilirlik: Binalar�n, a��k alanlar�n, ula��m ve bilgilendirme
hizmetleri ile bilgi ve ileti�im teknolojisinin engelliler taraf�ndan
g�venli ve ba��ms�z olarak ula��labilir ve kullan�labilir olmas�n�,
c) Eri�ilebilirlik belgesi: Komisyon taraf�ndan denetlenen umuma a��k
hizmet veren her t�rl� yap�lar ve a��k alanlar ile toplu ta��ma
ara�lar�n�n denetim tarihi itibari ile eri�ilebilirlik mevzuat�na uygun
oldu�unu i�eren komisyonca d�zenlenecek belgeyi,
�) Eri�ilebilirlik standartlar�: T�rk Standartlar� Enstit�s�'n�n
eri�ilebilirlikle ilgili yay�mlad��� TS 9111, TS 12576, TS 12460, TS ISO
23599, TS 13536, TS 23600 ve di�er standartlar�n�,
d) Eri�ilebilirlik tespiti: Umuma a��k hizmet veren her t�rl� yap�lar ve
a��k alanlar ile toplu ta��ma ara�lar�n�n Y�netmeli�in EK-1, EK-2 ve
EK-3'�ndeki eri�ilebilirlik izleme ve denetleme formlar�nda yer
alan hususlar�n yerinde ve/veya konu ile ilgili dok�manlar arac�l���yla
yap�lan incelemeler sonucu standartlara uygunluk durumunun
belirlenmesini,
e) Genel M�d�rl�k: Engelli ve Ya�l� Hizmetleri Genel M�d�rl���n�,
f) �l m�d�rl���: Aile ve Sosyal Politikalar �l M�d�rl���n�,
g) �l m�d�r�: Aile ve Sosyal Politikalar �l M�d�r�n�,
�) �zleme ve denetleme formu: Eri�ilebilirlik standartlar�na g�re
olu�turulan ve izleme veya denetlemede kullan�lacak olan formu,
h) �zleme ve denetleme plan�: Komisyonun izleme ve denetleme
�nceliklerini ve hedeflerini belirleyen ve Genel M�d�rl�k taraf�ndan
haz�rlanan belgeyi,
�) �zleme ve denetleme program�: Komisyon taraf�ndan izleme ve denetleme
plan� �er�evesinde y�li�inde ger�ekle�tirilmesi ama�lanan faaliyetleri
i�eren belgeyi,
i) Kanun: 1/7/2005 tarihli ve 5378 say�l� Engelliler Hakk�nda Kanunu,
j) Komisyon: Eri�ilebilirlik standartlar�n�n uygulanmas�n� izleyen ve
denetleyen komisyonu,
k) TSE: T�rk Standartlar� Enstit�s�n�,
l) Ulusal eri�ilebilirlik izleme sistemi: Kamu kurum ve kurulu�lar�na
ait mevcut resm� yap�lar, mevcut t�m yol, kald�r�m, yaya ge�idi, a��k ve
ye�il alanlar, spor alanlar� ve benzeri sosyal ve k�lt�rel alt yap�
alanlar� ile ger�ek ve t�zel ki�iler taraf�ndan yap�lm�� ve umuma a��k
hizmet veren her t�rl� yap�larda eri�ilebilirlik standartlar�n�n
uygulanmas�n�n takip edilmesini,
m) Umuma a��k hizmet veren yap�: Kamu hizmeti i�in kullan�lan resmi
binalar ile ibadet yerleri, �zel e�itim, �zel sa�l�k tesisleri, sinema,
tiyatro, opera, m�ze, k�t�phane, konferans salonu gibi k�lt�rel binalar
ile gazino, d���n salonu gibi e�lence yap�lar�, otel, �zel yurt, i�
han�, b�ro, pasaj, �ar��, al��veri� merkezi gibi ticari yap�lar, spor
tesisleri, y�zme havuzu, genel otopark ve buna benzer umuma ait binalar�
ifade eder.
�K�NC� B�L�M
Komisyonlar�n Te�kili, G�rev ve Yetkileri,�al��ma Usul ve Esaslar�
�llerde kurulacak komisyonlar�n te�kili
MADDE 5 - (1) Komisyon, vali veya g�revlendirece�i vali yard�mc�s�
ba�kanl���nda il m�d�r�, Kanunun ge�ici 3 �nc� maddesinde belirtilen
Bakanl�klar�n ta�ra te�kilat�nda g�revli tercihen mimar, m�hendis, �ehir
planc�s�, peyzaj mimar� veya in�aat teknikerlerinden birer asil ve birer
yedek �ye ile toplam d�rt ki�iyi ge�meyecek �ekilde,engellilerle ilgili
konfederasyonlar�n farkl� engel gruplar�n� temsil
eden, o ilde mukim tercihen engelli bireylerden iki�er asil ve iki�er
yedek �yeden te�ekk�l eder.
(2) Bakanl�k temsilcisi olarak g�rev yapacak komisyon �yeleri
valilik taraf�ndan g�revlendirilir.
(3) Komisyonda, a��k alanlar ile ilgili konular�n g�r���lmesi
esnas�nda en az bir �ehir planc�s� veya peyzaj mimar�, binalar ile
ilgili konular�n g�r���lmesi esnas�nda en az bir in�aat m�hendisi,
ta��tlar ile ilgili konular�n g�r���lmesi esnas�nda en az bir makine
m�hendisi bulunur.
(4) Komisyon �yelikleri 3 y�lda bir yenilenir. Yeni �yeler
g�revlendirilene kadar mevcut �yeler g�revine devam eder.
(5) Herhangi bir nedenle bir y�l i�inde y�ll�k izin, hastal�k ve
mazeret izinleri hari� d�rt veya �st �ste �� toplant�ya kat�lmayan
komisyon �yelerinin �yelikleri sona erer.
(6) Komisyon gerekli g�rd��� durumlarda �n de�erlendirme yapmak
ve rapor haz�rlayarak komisyona sunmak �zere komisyon �yelerinden olu�an
en az ikisi birinci f�krada belirtilen meslek gruplar�ndan olmak �zere
�� ki�ilik teknik de�erlendirme ekipleri kurabilir. Ekipler yerinde
inceleme yaparak uygulaman�n standartlara uygunlu�unu de�erlendirerek
rapor haz�rlar ve komisyona sunar.
(7) Komisyon �yelerine ili�kin bilgiler Genel M�d�rl��e
bildirilir.
(8) Komisyon �yelerinin �al��ma ortam� ve yerinin haz�rlanmas�,
�yelerin toplant�ya gidi� ve geli�leri, izleme ve denetleme amac�yla
gidecekleri yerlere ula��mlar� ile izleme ve denetleme i�in
kullanacaklar� ara� ve gere�ler il m�d�rl���nce sa�lan�r.
Komisyonun g�rev ve yetkileri
MADDE 6 - (1) Komisyonun g�rev ve yetkileri �unlard�r:
a) �zleme ve denetleme program�n� haz�rlamak.
b) Kamu kurum ve kurulu�lar�na ait mevcut resm� yap�, yol, kald�r�m,yaya
ge�idi, a��k ve ye�il alanlar, spor alanlar� ve benzeri sosyal ve
k�lt�rel alt yap� alanlar� ile ger�ek ve t�zel ki�iler taraf�ndan
yap�lm�� ve umuma a��k hizmet veren her t�rl� yap�lar ile b�y�k�ehir
belediyeleri ve belediyeler, �ehir i�inde kendilerince sunulan ya da
denetimlerinde olan toplu ta��ma hizmetlerini EK-1, EK-2 ve EK-3'teki
formlara g�re izlemek, denetlemek ve rapor haz�rlamak.
c) Gerekli g�r�len hallerde teknik de�erlendirme ekibi kurmak ve �n
de�erlendirme yapmak �zere g�revlendirmek.
�) Bu maddenin (b) bendi kapsam�nda yap�lan izleme ve denetleme sonucu
g�r�len eri�ilebilirlik eksikliklerinin giderilmesi i�in ek s�re vermek,
eksiklik bulunmamas� halinde eri�ilebilirlik belgesi
d�zenlemek.
Komisyon ba�kan�n�n g�rev ve sorumluluklar�
MADDE 7 - (1) Komisyon ba�kan�n�n g�rev ve sorumluluklar�
�unlard�r:
a) Komisyona ba�kanl�k etmek.
b) �zleme ve denetleme yap�lacak umuma a��k hizmet veren her t�rl� yap�,
a��k alan ve toplu ta��ma ara�lar� ile ilgili varsa daha �nce yap�lan
izleme ve denetleme bulgular�n� toplatmak.
c) Komisyonu toplant�ya �a��rmak.
�) Komisyon taraf�ndan d�zenlenen raporlar�n bir n�shas�n� sekretaryaya
iletmek.
Komisyon �yelerinin g�rev ve sorumluluklar�
MADDE 8 - (1) Komisyon �yelerinin g�rev ve sorumluluklar�
�unlard�r:
a) �zleme ve denetleme yap�lacak umuma a��k hizmet veren her t�rl� yap�,
a��k alan ve toplu ta��ma ara�lar� ile ilgili izleme ve denetleme
formlar�n� varsa di�er bilgi ve belgeler ile birlikte incelemek ve
de�erlendirmek.
b) �zleme ve denetleme yap�lacak umuma a��k hizmet veren her t�rl� yap�,
a��k alan ve toplu ta��ma ara�lar�n� incelemek, varsa daha �nce yap�lan
izleme ve denetleme bulgular�n� de�erlendirmek.
c) �zleme ve denetleme esnas�nda yap�lan i�b�l�m� kapsam�nda kendisine
verilen g�revi mevzuata uygun olarak ba��ms�z, tarafs�z, etkin ve
verimli bir �ekilde y�r�tmek.
�) �zleme ve denetleme sonunda denetim bulgular�n� komisyon ba�kan�na
sunmak.
Komisyonun toplanma usul� ve kararlar�n i�eri�i
MADDE 9 - (1) Komisyon ba�kan�, izleme ve denetleme program�
�er�evesinde g�r���lecek dosya say�s� ve ba�vurular� g�z �n�ne alarak
ayl�k toplant� say�s�n� belirler.
(2) Toplant� g�nleri ve g�ndemleri il m�d�rl���nce belirlenir.
Komisyon ba�kan� taraf�ndan �yeler toplant�ya �a��r�l�r. G�r���lecek
dosyalar �a�r�da �yelere bildirilir. �yeler g�r���lmesini talep
ettikleri di�er dosyalar� toplant� g�n�nden �nce sekretaryaya bildirir.
�yelere en az be� g�n �nceden toplant� g�n�, saati, yeri ve g�ndemi
bildirilir.
(3) �yelerin ��te birinin iste�i �zerine komisyon ba�kan�
taraf�ndan �yeler ola�an�st� olarak toplant�ya �a��r�l�r.
(4) Komisyon karar verme s�recinde g�ndemde yer alan konulara
ili�kin uygulama imar plan�, �evre d�zeni projesi, mimari proje ve di�er
projeler ile izleme ve denetleme plan� kapsam�nda haz�rlanm��
belgeleri inceler; foto�raflar, videolar, uydu g�r�nt�leri, uygulamaya
ili�kin numunelerin analiz sonu�lar� gibi ilgili bilgi ve belgelerden
yararlan�r.
(5) Komisyon en az alt� �yenin kat�l�m�yla toplan�r. Komisyon
toplant�ya kat�lan �yelerin salt �o�unlu�u ile karar verir. Oylar�n
e�itli�i halinde ba�kan�n oyu iki oy say�l�r.
(6) Komisyon kararlar� gerek�eli olarak yaz�l�r, �yeler
taraf�ndan imzalan�r. Karara muhalif olanlar muhalefet �erhini gerek�eli
olarak belirtir.
(7) Komisyon kararlar�nda verilecek ek s�re a��k�a belirtilir.
(8) Komisyon �yesi, kendisinin, e�inin veya ���nc� dereceye kadar
kan ve s�hri h�s�mlar�n�n ili�kili veya menfaati oldu�u konularda,
incelemede yer alamaz ve karar alma s�recinde oy kullanamaz.
(9) Komisyon �yesi, g�rev yapt��� veya ba�l� oldu�u kurumu ile
ilgili umuma a��k hizmet veren yap�lar�n, a��k alanlar�n ve toplu ta��ma
ara�lar�n�n incelenmesinde yer alamaz ve karar s�recinde oy kullanamaz.
(10) Gerek g�r�len durumlarda g�r���ne ba�vurulmak �zere teknik
uzmanlar komisyon ba�kan� taraf�ndan toplant�ya davet edilebilir.
Birden fazla komisyon kurulmas�
MADDE 10 - (1) �llerde birden fazla komisyon kurulmas� ihtiyac�
bulunmas� halinde il m�d�rl���n�n teklifi ve valilik onay� ile birden
fazla komisyon kurulabilir.
Kararlar�n bildirimi
MADDE 11 - (1) Komisyon taraf�ndan al�nan kararlar izleme ve
denetleme talebinde bulunanlara veya izleme ve denetleme yap�lan umuma
a��k hizmet veren yap�, a��k alan ve toplu ta��ma ara�lar� sahipleri ile
ilgili kamu kurum ve kurulu�lar�na il m�d�rl��� taraf�ndan karar�n
al�nd��� tarihten itibaren on g�n i�inde yaz�l� olarak bildirilir.
(2) Komisyon taraf�ndan al�nan kararlar Bakanl���n belirleyece�i
y�ntem ile elektronik ortamda Genel M�d�rl��e bildirilir.
Sekretarya hizmetleri
MADDE 12 - (1) Komisyonun sekretarya hizmetleri il m�d�rl���
taraf�ndan yerine getirilir.
(2) Komisyon sekretaryas� taraf�ndan a�a��daki hizmetler
y�r�t�l�r:
a) Komisyon taraf�ndan al�nan kararlar�n ve haz�rlanan raporlar�n
kayd�n� almak, numaraland�rmak, korumak ve ar�ivlemek.
b) Komisyon toplant�lar�ndan �nce g�r���lecek konularla ilgili t�m bilgi
ve materyalleri komisyona sunmak �zere haz�rlamak.
c) Komisyon ve il m�d�r� taraf�ndan al�nan kararlar� ilgililere
bildirmek.
���NC� B�L�M
�zleme ve Denetleme Usul ve Esaslar�
�zleme ve denetleme plan� ve program�
MADDE 13 - (1) Eri�ilebilirlik politikas� ve stratejisi
�er�evesinde izleme ve denetleme konusundaki �ncelikler ile genel ama�
ve hedefleri belirlemek �zere Bakanl�k taraf�ndan ulusal d�zeyde y�ll�k
plan
haz�rlan�r ve gerekli hallerde de�i�tirilebilir.
(2) �zleme ve denetleme plan�nda yer alan �ncelikler �er�evesinde
ger�ekle�tirilecek faaliyetleri belirlemek �zere komisyon taraf�ndan il
d�zeyinde y�ll�k izleme ve denetleme program� haz�rlan�r.
Rolex Datejust II Replica
�zleme sistemi
MADDE 14 - (1) Ulusal eri�ilebilirlik izleme sistemi ile y�ll�k
izleme ve denetleme program� kapsam�nda umuma a��k hizmet veren yap�,
a��k alan ve toplu ta��ma ara�lar�n�n eri�ilebilirlik tespitlerinin
yap�lmas� takvime ba�lan�r.
(2) �llerde kamu kurum ve kurulu�lar�na ait her bir bina, a��k
alan ve her bir toplu ta��ma t�r� i�in ayr� ayr� olmak �zere yeterli
say�da asil ve yedek eri�ilebilirlik izleme sorumlusu ilgili kamu kurum
ve
kurulu�u personeli aras�ndan valilik onay� ile belirlenir. Sorumlular,
sorumlu olduklar� bina, a��k alan veya ta��tlarla ilgili tespitlerini
eri�ilebilirlik izleme ve denetleme formunu d�zenleyerek ulusal
eri�ilebilirlik izleme sistemine kaydeder.
(3) Ulusal eri�ilebilirlik izleme sisteminde kay�tl� olmayan veya
kay�tlar�nda hata tespit edilen bina, a��k alan ve toplu ta��ma
ara�lar�na ait bilgiler, sisteme girilmek �zere il m�d�rl���ne
bildirilir. Bilgi g�ncellemesi il m�d�rl���nce yap�l�r.
(4) TSE taraf�ndan izleme formlar� kullan�lmak suretiyle, izleme
tarihi itibari ile eri�ilebilir oldu�u tespit edilen umuma a��k hizmet
veren her t�rl� yap�, a��k alan ve toplu ta��ma ara�lar� i�in
d�zenlenecek belge izlemeye esas kabul edilir. Komisyon taraf�ndan
ba�vuru �zerine veya resen denetleme yap�labilir.
Rolex Explorer II Replica
�zleme ve denetleme usul ve esaslar�
MADDE 15 - (1) �zleme ve denetleme a�a��da belirtilen usul ve
esaslar do�rultusunda yap�l�r:
a) Umuma a��k hizmet veren yap�, a��k alan ve toplu ta��ma ara�lar� i�in
eri�ilebilirlik tespitleri ulusal eri�ilebilirlik izleme sistemi
kullan�larak yap�l�r.
b) Yeniden tespit yap�lmas� gereken umuma a��k hizmet veren her t�rl�
yap�, a��k alan ve toplu ta��ma ara�lar� komisyon taraf�ndan belirlenir
ve yerinde tespit yap�l�r.
c) Eri�ilebilirlik karar� verilebilmesi i�in yerinde inceleme yap�l�r.
�nceleme sonucu uygunlu�u belirlenen umuma a��k hizmet veren her t�rl�
yap�, a��k alan ve toplu ta��ma ara�lar� i�in eri�ilebilirlik karar�
verilir ve komisyon taraf�ndan uygunluk belgesi d�zenlenir.
�) Denetim kapsam�nda istenilen belgelerin denetleme yapanlara verilmesi
zorunludur.
D�RD�NC� B�L�M
Di�er Mevzuat�n Uygulanmas�
MADDE 16 - (1) Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl��� veya
yetkilendirdi�i kurum ve kurulu�lardan al�nm�� 28/11/2008 tarihli ve
27068 say�l� Resm� Gazete'de yay�mlanan Ara�lar�n �mal, Tadil ve
Montaj� Hakk�nda Y�netmelik kapsam�nda tadil edilerek seri tadilat tip
onay� veya m�nferit ara� uygunluk belgesi alm�� oldu�u ve 2/7/2004
tarihli ve 25510 say�l� Resm� Gazete'de yay�mlanan S�r�c� Koltu�una
�lave Olarak Sekizden Fazla Koltu�u Bulunan ve Yolcu Ta��mak Amac�yla
Kullan�lan Ara�lar�n �zel H�k�mleri �le �lgili Tip Onay� Y�netmeli�i
(2001/85/AT)'ne uygun imal edilmi� oldu�u izleme sonucu anla��lan toplu
ta��ma ara�lar� hakk�nda komisyonca ayr�ca denetim yap�lmaz. Ancak
ba�vuru �zerine veya gerekli g�r�len hallerde komisyon taraf�ndan bu
ara�lara ili�kin ayr�ca denetleme yap�l�r.
BE��NC� B�L�M
Ek S�re Verilmesi, �dari Para Cezas�n�n Uygulanmas� ve Kullan�lmas�
Ek s�re verilmesi
MADDE 17 - (1) Komisyon yapt��� izleme ve denetleme sonucunda,
talep �zerine veya resen ilgili belediye ve kamu kurum ve kurulu�lar�
ile umuma a��k hizmet veren her t�rl� yap� ve a��k alan malikleri ile
toplu ta��ma ara�lar�n�n sahiplerine eksikleri tamamlamas� i�in 7/7/2015
tarihine kadar uygun ek s�re verebilir.
�dari para cezas� uygulanmas�
MADDE 18 - (1) Umuma a��k hizmet veren her t�rl� yap� ve a��k
alan ile toplu ta��ma ara�lar�n�n sahibi olan ger�ek ve �zel hukuk t�zel
ki�ilerine her bir tespit i�in bin T�rk Liras�ndan be� bin T�rk Liras�na
kadar idari para cezas� uygulan�r. Bu �ekilde bir y�l i�inde uygulanacak
idari para cezas�n�n tutar� elli bin liray� ge�emez. B�y�k�ehir
belediyeleri, belediyeler ve di�er kamu kurum ve kurulu�lar�na her bir
tespit i�in be� bin T�rk Liras�ndan yirmi be� bin T�rk Liras�na kadar
idari para cezas� uygulan�r. Bu �ekilde bir y�l i�inde uygulanacak idari
para cezas�n�n tutar� be� y�z bin liray� ge�emez.
(2) Y�netmeli�in EK-1, EK-2, EK-3 cetvelleri dikkate al�narak
komisyon taraf�ndan haz�rlanan rapor gere�i i�in il m�d�rl���ne
g�nderilir. Gelen rapor do�rultusunda il m�d�r�nce ceza miktar�
belirlenir ve
idari yapt�r�m karar�, 11/2/1959 tarihli ve 7201 say�l� Tebligat Kanunu
h�k�mlerine g�re ilgiliye tebli� edilir. Tebligat metninde idari
yapt�r�m karar�na kar�� ba�vurulabilecek kanun yolu, mercii ve s�resi
a��k bir �ekilde belirtilir.
(3) �dari para cezas�, idari yapt�r�m karar�n�n tebli�inden
itibaren bir ay i�inde muhasebe yetkilisi mutemetleri ve muhasebe
birimlerine �denir.
(4) �dari para cezas�n�n dava a�ma s�resi i�inde �denmesi
halinde,idari para cezas� tutar�n�n d�rtte ��� tahsil edilir.
(5) �dari para cezas�na muhatap olan�n ekonomik durumunun m�sait
olmamas� halinde idari para cezas�n�n ilk taksitinin pe�in �denmesi
ko�uluyla, bir y�l i�inde ve d�rt e�it taksit halinde �denmesine il
m�d�rl��� taraf�ndan karar verilebilir.
(6) Tahsil edilen idari para cezalar� genel b�t�eye gelir
kaydedilir.
(7) Kesinle�en idari para cezalar�n�n �deme s�resi i�inde
�denmemesi veya taksitlendirilmesi halinde taksitlerin tam ve zaman�nda
�denmemesi halinde, �denmeyen idari para cezas� tutarlar� bildirim
�zerine 6183 say�l� Kanun h�k�mlerine g�re vergi dairelerince takip ve
tahsil edilir.
(8) �dari para cezalar�na kar��, tebli� tarihinden itibaren 15
g�n i�inde sulh ceza mahkemesine ba�vurulabilir. Bu s�re i�erisinde
ba�vurunun yap�lmam�� olmas� halinde idari para cezalar� kesinle�ir.
(9) �dari para cezas�n� tahsil eden mercii, ilde tahsil edilen
toplam idari para cezas� tutar�n� her y�l�n Haziran ve Aral�k aylar�n�n
ilk haftas�nda il m�d�rl���ne bildirir.
�dari para cezas� tutarlar�n�n kullan�lmas�
MADDE 19 - (1) Bir �nceki y�l gelir kaydedilen idari para cezas�
tutarlar� dikkate al�narak eri�ilebilirlik konusundaki projelerde
kullan�lmak �zere Bakanl�k b�t�esinde �denek �ng�r�l�r.
ALTINCI B�L�M
�e�itli ve Son H�k�mler Ola�an�st� �artlarda yap�lacak d�zenlemeler
MADDE 20 - (1) Komisyon, do�al afet ve m�cbir sebeplerin varl���
halinde bu Y�netmelikte belirlenen izleme ve denetim faaliyetlerini
belirli bir s�re i�in erteleyebilir.
�zleme ve denetleme programlar� ve faaliyet raporlar�
MADDE 21 - (1) �llerin izleme ve denetleme programlar�, ilki
komisyonun kuruldu�u tarihten itibaren bir ay i�inde, sonraki y�llarda
ise Ocak ay� sonuna kadar Genel M�d�rl��e g�nderilir.
(2) Komisyonun izleme ve denetleme faaliyetlerine ili�kin alt�
ayl�k d�nemi i�eren raporlar, il m�d�rl���nce Ocak ve Temmuz aylar�n�n
15'ine kadar Genel M�d�rl��e g�nderilir.
Formlar ve tutanaklar
MADDE 22 - (1) �zleme ve denetlemeye ili�kin formlar, tutanaklar
ve belgelerin �ekli ve i�eri�i Bakanl�k�a belirlenir.
Komisyonlar�n olu�umu
GE��C� MADDE 1 - (1) Komisyon, vali taraf�ndan bu Y�netmeli�in
y�r�rl��e girdi�i tarihten itibaren bir ay i�inde olu�turulur.
Y�r�rl�k
MADDE 23 - (1) Bu Y�netmelik yay�m� tarihinde y�r�rl��e girer.
Y�r�tme
MADDE 24 - (1) Bu Y�netmelik h�k�mlerini Aile ve Sosyal
Politikalar Bakan� y�r�t�r.
Y�netmeli�in ekleri